پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
شهردار تبریز:
عجب شیر پرس - شهردار تبریز از تدریس مجموعه کتب آموزش شهروندی برای ۳۴۰ هزار دانش آموز تبریزی در سال تحصیلی جدید خبر داد.
امسال برای ۳۴۰ هزار دانش‌آموز تبریزی کتاب‌های آموزش شهروندی تدریس می‌شود به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، ایرج شهین باهر با اعلام این خبر اظهار کرد: به اعتقاد بنده مهمترین و بزرگترین اقدام شهرداری تبریز طی دو سال گذشته تدوین این مجموعه کتب آموزشی بوده؛ چرا که با ترویج آموزش‌های شهروندی در طولانی مدت می توان به شهری آباد با شهروندانی مسئولیت پذیر دست یافت.

او با اشاره به تدوین این آموزش‌های شهروندی در قالب ۲۶ جلد کتاب و ۹ محور آموزشی افزود: بر همین اساس ۴۰۰ هزار جلد کتاب برای تدریس در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ چاپ و آماده شده است.

ایرج شهین باهر ادامه داد: برای تدریس این کتاب‌ها حدود ۲۰۰ نفر مدرس از طریق شهرداری تبریز آموزش دیدند تا این مباحث با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان، از مقطع کودکستان تا دبیرستان برای دانش آموزان تبریزی آموزش داده شود.

شهردار تبریز از آموزش شهروندی در مدارس به عنوان عظیم‌ترین اتفاق فرهنگی کشور نام برده و گفت: نتیجه و بازخورد این رویداد مهم فرهنگی می‌تواند تربیت و پرورش نسلی آگاه به محیط اطراف خود و مسئولیت پذیر باشد چرا که پس از پایان این آموزش‌ها، نوجوان ما می‌داند چطور باید در شهر زندگی کند.

او یادآور شد: رایزنی‌هایی انجام گرفته که اگر مورد موافقت وزارت کشور قرار گیرد، این کتاب‌های آموزش شهروندی به جز تبریز، جهت تدریس و آموزش به نقاط مختلف کشور نیز ارسال شود.

شهین باهر خاطرنشان کرد: این مجموعه در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است. حقوق شهروندی، خدمات شهری و فضای سبز، توسعه پایدار و محیط زیست، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، اوقات فراغت، ورزش، خلاقیت، پدافند غیرعامل و تکنیک‌های آموزشی از جمله موضوعات مورد بحث در این مجموعه است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: