سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
عجب شیر پرس - رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور مقاوم سازی و تجهیز شده اند،گفت: در سیستم آموزشی حدود یک هزار کلاس خشتی و گلی وجود دارد که تا پایان امسال تمامی این مدارس تخریب و نوسازی می‌شوند.
۷۰ درصد مدارس کشور مقاوم سازی شده‌اندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مهراله رخشانی مهر در مراسم آغاز عملیات احداث مدرسه ۱۲ کلاسه منطقه حاشیه نشین لاله قبا در سراب اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور، به ازای هر دانش آموز ۲.۵ مترمربع است که این فضا در آذربایجان شرقی، حدود ۶ متر مربع است که شرایط مناسبی محسوب می شود.

وی افزود :سرانه فضاهای آموزشی ۱۱ استان کشور از جمله تهران ، البرز و مناطق محروم همچون سیستان و بلوچستان زیر خط میانگین کشوری هستند.

رخشانی مهر با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب کمتر از ۱.۵ متر مربع بود، افزود : با وجود افزایش جمعیت دانش آموزی، به برکت نظام جمهوری اسلامی، این رقم بیش از ۳ برابر افزایش یافته است .

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: سال گذشته، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تخصیص یافته بود و امسال این میزان اعتبار به ۱۳۳ میلیارد تومان رسیده است .

رخشانی مهر، از جمع آوری بخاری های نفتی در سال تحصیلی جدید، خبر داد و افزود : تمام مدارس روستایی کشور که دارای امکانات زیرساختی هستند، امسال به سامانه گرمایشی گاز مجهز می شوند .

وی خاطرنشان کرد: برای اجرا و تجهیز این مدارس به شبکه گاز بیش از ۴۰۳ میلیارد تومان هزینه صرف شده است .

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه خیران مدرسه ساز قلب آموزش و پرورش هستند، گفت : با وجود شرایط بد و نامناسب اقتصادی در کشور، میزان مشارکت خیران نسبت به سال های گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است .

رخشانی مهر تکمیل طرح های نیمه تمام را از اولویت های کاری سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و افزود : در صورتی که خیری بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در ساخت مدارس مشارکت کند ، دولت موظف است مابقی منابع مالی را تامین کند .

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فرسوده بودن فضای فیزیکی مدارس شهری و روستایی این شهرستان گفت : ۴۰ درصد مدارس شهری و ۶۰ درصد مدارس روستایی این شهرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند .

یوسف داودی افزود: در یک سال گذشته ۹ باب مدرسه به همت خیران و سازمان نوسازی در این شهرستان تخریب و بازسازی شده اند که از این تعداد ۶ باب مدرسه به بهره برداری رسیده و مابقی در حال تکمیل و تجهیز هستند.

مدرسه ۱۲ کلاسه منطقه حاشیه نشین لاله قبای سراب در زمینی به مساحت۳ هزار متر مربع در سه طبقه و یک سالن ورزشی با هزینه ۵ میلیارد تومانی در مدت یک سال احداث می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: