جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور:
عجب شیر پرس - فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور گفت: ایران اسلامی همان طور که هشدار می دهد عمل کرده و هرگونه حرکت پهپادهای دشمنان را با تیرهای آتشین پاسخ خواهد داد.
هرگونه حرکت پهپادهای دشمنان را با تیرهای آتشین پاسخ خواهیم داد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، امیرسرتیپ‌ دوم عباس عظیمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به سالروز انفجار دفتر نخست وزیری، اظهار کرد: شهیدان رجائی و با‌هنر در زمان حیات خود جاه دنیوی را با قوت نفس اسیر خود کرده و به عنوان فرصت و ابزاری برای خدمت گزاری به مردم بهره بردند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری برای امام حسین(ع)، بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام محرم بانگ حماسه ایثار و شجاعت به گوش رسیده و دل های مشتاقان به مراد می رسند؛ محرم فرا می رسد تا آوای بیداری را در جهان طنین افکنده، وسوسه شیاطین را خنثی کرده، شعار هیهات من الذله را عملی ساخته و پرچم حسینی را به اهتزاز در آورد.

عظیمی با بیان این‌که 40 سال پرافتخار از تاریخ انقلاب را پشت سر گذاشته ایم، گفت: هم اکنون گام در 40 سال دوم گذاشته ایم و ملت انقلابی گوش به رهبر معظم انقلاب در گام دوم مستحکم تر از همیشه به آرمان های خود اندیشیده و پیش خواهند رفت.

وی افزود: یزیدان زمانه در طول 40 سال گذشته انقلاب اسلامی را در تضاد منافع خود دیده و عزم خود را جزم نمودند تا با اعمال فشار ها و تحریم‌ها حرکت آن را متوقف کنند؛ همچنین دشمنان با توطئه هایی همچون جنگ اقتصادی، ایجاد نارضایتی در کشور، تهدید نظامی، ترور، ایران هراسی و جنگ نرم و رسانه ای به دنبال تحمیل اراده خود بوده و در صددند قدرت از دست رفته خود را بازیابند.

عظیمی با بیان این‌که ملت ایران برای ارزش های خود هزینه های زیادی را پرداخته است، اظهار کرد: مردم غیور ما در مکتب عاشورایی همیشه توانسته اند تا از شرایط تهدید فرصت سازی کرده، ظرفیت های خود را به کار گرفته و شکوفا کنند؛ این ملت همیشه ثابت قدم همواره در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و در مسیر پیشرفت، خودکفایی و حفظ آرمان های انقلاب ادامه خواهد داد.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، جهاد اقتصادی باید حرکتی جهت اعتلا اسلام بوده و مصادیق آن پرهیز از اسراف، همت مضاعف و رعایت عدالت است.

عظیمی با بیان این‌که دشمن امروز جرئت نزدیک شدن به حریم مرزهای ایران اسلامی را ندارد، گفت: رصد دقیق دشمن باعث انصراف دشمن از حمله نظامی شده و او در حال حاضر جرات نزدیک شدن به حریم مرز ها را ندارد؛ این موضوع نشانه جهاد و آمادگی حضور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

وی افزود: همگان می دانند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ نیست اما اگر دشمنان به فکر آن باشد، به آن ها امان نخواهیم داد و سیلی سختی خواهند خورد.

عظیمی با اشاره به توانمندی های نیروی پدافند هوایی، اظهار کرد: نیروی پدافند هوایی در سال های اخیر با وجود همه محدودیت ها به خودکفایی رسیده و انواع موشک های هوشمند، توپخانه های مجهز و سامانه های موشکی را با تلاش و خودباوری تولید کرده است.

وی افزود: پیشرفت ها در زمینه پهپاد ها بسیار خوب بوده وهم اکنون نیروی پدافند هوایی با تجهیزات پیشرفته خود همچون هشدار دهنده ها و اخلال گر‌ها حداکثر اشراف را بر منطقه فراهم کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های نیروهای پدافند هوایی در هنگام بروز بلایای طبیعی، گفت: مجموعه بهداشت و درمان نیروی هوایی با استقرار در مناطق سیل زده انواع خدمات درمانی را ارائه کرده و پس از این نیز در هر شرایطی خدمت گزار خواهد بود.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و پدافند هوایی با پشتیبانی مردم همواره برای تامین امنیت و آرامش پایدار تلاش کرده و مانند همیشه دشمنان را مایوس خواهند کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: