چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
عجب شیر پرس - تسهیلات دوچرخه سواری در سطح شهر تبریز به زودی برای شهروندان تبریزی افزایش می یابد.
تسهیلات دوچرخه‌سواری در سطح شهر تبریز افزایش می‌یابد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از شهریار، مهدی یوسفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اعلام خبر فوق گفت: برای دستیابی به شهر پاک و به حداقل رساندن آلودگی در سطح شهر باید به سمت حمل و نقل پاک برویم.

وی از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک و ارزان  در سفرهای کوتاه شهری نام برد و افزود: با توجه به تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده، شهروندان به زودی شاهد افزایش و بهبود تسهیلات دوچرخه سواری در سطح شهر تبریز خواهند بود.
یوسفی در خصوص تسهیلات پیش بینی شده برای افزایش میزان استفاده شهروندان از دوچرخه، گفت: احداث پارکینگ های ویژه دوچرخه در مراکز سفرخیز شهر و امکان سنجی برای حمل دوچرخه توسط ناوگان های عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی از جمله اقداماتی است که توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در حال بررسی است.
رییس کمیته مشترک فنی شورای ترافیک استان همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی با محوریت دوچرخه با همکاری سازمان های مربوطه و همچنین نمایشگاه های عرضه دوچرخه و لوازم جانبی خبر داد و اظهار کرد: با بانک های عامل مذاکراتی شروع کرده ایم تا تسهیلات کم بهره برای خرید دوچرخه در نظر گرفته شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: