پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
باحضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان؛
عجب شیر پرس – اولین مرکز تخصصی نجوم با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در مرکز شماره ۳ تبریز افتتاح شد.
اولین مرکز تخصصی نجوم در تبریز افتتاح شدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز تخصصی نجوم که با حضور محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون کشور، افسون امینی و انسیه موسویان مدیران آفرینش های ادبی، فرهنگی و هنری کشور و علی بینش مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی در مرکز شماره ۳ تبریز برگزار شد، گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۳۰ متر مربع و با بهره گیری از فضا و امکانات و ظرفیت های مناسب آماده ارائه خدمات فرهنگی، علمی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان است.
فاضل نظری در ادامه با اشاره به تاریخ و سابقه علم نجوم در ایران با تاکید بر نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار دانشمندان ایرانی در پایه‌گذاری این علم، اظهار داشت: علم نجوم قدمتی کهن دارد و از زمانی‌که بشر با دیدن ماه و خورشید و ستارگان به ‌دنبال کشف نشانه ‌های آن پرداخت علم نجوم پایه‌گذاری شد.
وی ابراز داشت: بیان تاریخچه رویت هلال ماه، آشنایی با صور فلکی، سیارات مختلف و اهمیت توجه به این مسائل همراه با نمایش فیلم، عکس و معرفی استفاده از تلسکوپ و ابزارهای مربوط به نجوم از مواردی است که در این مرکز به کودکان و نوجوانان ارائه خواهد شد.
 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز تصریح کرد: در این مرکز کودکان و نوجوانان علاوه‌ بر آشنایی با جنبه‌های نجومی و رصدی رویت هلال ماه، با مراحل کار رصد هلال ماه از جمله استخراج پارامترهای نجومی هلال ماه، تحلیل و استخراج پارامترها از طریق نرم‌افزار و همچنین نحوه پیش‌بینی رویت‌پذیری هلال ماه آشنا می شوند.
همچنین در ادامه این آیین دومین مرکز فراگیر در شهرستان هشترود آغاز به کار کرد، نظری ارائه خدمات تخصصی فرهنگی هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان ناتوان جسمی، حرکتی به عنوان جامعه مخاطبان این مرکز فراگیر را هدف راه اندازی آن دانست و افزود: این مرکز فراگیر دومین مرکز در سطح استان شروع به فعالیت می کند و کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص از فعالیت های آن در هشترود بهره مند خواهند شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: