پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
معاون رئیس جمهور:
عجب شیر پرس - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: دستور پرداخت تسهیلات بالای ۶ میلیارد تومانی ‌به استانداران واگذار شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، محمد امید، در جلسه مشترک کارگروه امور اقتصادی و کارگروه توسعه روستائی و منطق محروم ریاست جمهوری، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی از جمله استان های پیشتاز در اجرای طرح اشتغال پایدار برای روستائیان است.
وی با بیان این که در کشور 38 هزار روستای بالای 20 خانوار داریم، ادامه داد: تقریبا همه این روستاها از نیازهای اساسی مانند آب، برق، گاز و آموزش برخوردارند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، آمار روستاهای زیر 20 خانوار را نیز 60 هزار آبادی و روستا دانست و گفت: بالای 90 درصد این روستاها نیز از نیازهای اساسی مانند آب، برق، گاز و آموزش برخوردار هستند.
وی با اشاره به این که، از ابتدای انقلاب تا به امروز شاهد کاهش 40 درصدی جمعیت روستائی بوده‌ایم، خاطرنشان ساخت: در ابتدای انقلاب 21 میلیون نفر در روستاها ساکن بوده اند که امروز نیز این آمار 21 میلیون نفر است.
‌امید افزود: از این آمار می‌توان نتیجه گرفت که نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های روستائی را شناسائی کنیم و یا برخی از ظرفیت های شناسائی شده را ثابت نگه داشته‌ایم.
وی آمار رشد اشتغال روستائی را بین سال های 96 و 97، نزدیک به 25 درصد دانست و گفت: طبق آمارهای سال 97، برای اولین بار مهاجرت معکوس رقم خورد و درصدی از روستائیانی که به شهرها مهاجرت کرده بودند، به روستای خود بازگشتند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از توجه دولت به زیرساخت‌های روستایی خبر داد و ابراز داشت: 80 درصد روستاها و به عبارتی 94 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار‌ند.
وی افزود: از لحاظ زیر ساخت IT نیز با تلاش‌های به عمل آمده، 90 درصد روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند.
‌امید به تلاش دولت برای بیشتر کردن اختیارات استانداران جهت اعطاء تسهیلات پرداخت و گفت: تسهیلات بالای 6 میلیارد تومان معمولا از تهران اعطاء می‌شد که بعد از بازنگری این اختیار را به استاندار داده ایم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: