سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
عجب شیر پرس - نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در جنگ اقتصادی شنونده خوب واحدهای تولیدی باشیم و برخی محدودیت‌های اعمال شده برای واحدهای تولیدی را حذف و یا کمرنگ کنیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، معصومه آقاپور در جلسه مشترک کارگروه امور اقتصادی و کارگروه توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال زنان روستائی، اظهار داشت: باید در طرح اشتغال روستائیان، توجه ویژه‌ای به اشتغال زنان، به خصوص زنان تحصیل کرده شود.

وی با بیان این که نرخ اشتغال زنان تحصیل کرده از متوسط کشوری بسیار پائین تر است، گفت: طبق برخی آمار غیررسمی منتشر شده، نرخ بیکاری زنان تحصیل کرده در استان 73 درصد است، در صورتی که متوسط کشوری 65 درصد ذکر شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی توجهی‌ها به اشتغال زنان تحصیل کرده، تصریح کرد: بیکاری این زنان موجب سرخوردگی آنان می‌شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه دولت به صنایع متوسط، اذعان داشت: از جمله ویژگی‌های صنایع متسط می‌توان تجربه و تثبیت را ذکر کرد که می‌تواند در اشتغال زائی مؤثر باشد.

آقاپور قوانین مصوب برای اشتغال روستائیان را نامناسب خواند و افزود: هر استان از ظرفیت و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است و دست استان‌ها برای اعطاء تسهیلات یرای اشتغال در برخی موارد بسته است و باید با بازنگری اختیارات بیشتری را به استاندار دهند.

وی ادامه داد: همچنین محدودیت‌های اعمال شده یرای برخی واحدهای تولیدی ملزم به اصلاح است،مثلاً واحد تولیدی که برای فعالیت خود به آب نیاز دارد، با محدودیت مصرف آب روبرو است که سرعت فعالیت این واحد را کند می‌کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که باید در جنگ اقتصادی شنونده خوب واحدهای تولیدی باشیم، خاطرنشان ساخت: باید برخی محدودیت‌های اعمال شده برای واحدهای تولیدی را حذف و یا کمرنگ کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ضرورت حذف ثبت مهر ورود و خروج برای فعالین اقتصادی اشاره کرد و گفت: بعضاً بانک‌های بین المللی با نظارت‌های خود راه‌های دورزدن تحریم را شناسایی کرده که این امر مشکلاتی را برای این فعالین اقتصادی ایجاد می‌کند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: