جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
عجب شیر پرس - معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، گفت: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، با اجرای طرح اشتغال روستائیان، آمار بیکاری روستائیان از ۸.۹ درصد در سال ۹۶ به ۷.۹ درصد در سال ۹۷ رسیده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، منوچهر رزمجو در جلسه مشترک کارگروه توسعه روستایی و کارگروه امور اقتصادی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: طرح تسهیلات اشتغال روستاییان از جمله طرح‌های ارزنده‌ای بود که با موافقت نمایندگان مجلس و نظر مقام معظم رهبری در دوران دولت دوازدهم تصویب شد.

وی با بیان این که این طرح به منظور رونق تولید، تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان عملی شد، گفت: تسهیلاتی در حدود 1.5 میلیارد دلار و یا به عبارتی 18 هزار میلیارد تومان در نطر گرفته شده بود که 13 هزار و 380 میلیارد تومان آن پرداخت شده و 20 درصد باقیمانده نیز در آینده پرداخت خواهد شد که سرانه هر اشتغال مبلغی حدود 36 میلیارد تومان می‌شود.

معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، با مؤثر خواندن این طرح در کاهش آمار بیکاری در روستاها، تصریح کرد: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، آمار بیکاری روستائیان از 8.9 درصد در سال 96 به 7.9 درصد در سال 97 رسیده است که در همین مقیاس، میزان اشتغال روستائیان نیز رشد 25 درصدی داشته است.

وی از تصویب 102 هزار طرح با اعتباری بالغ بر 9 هزار و 750 میلیارد تومان در بانک‌های عامل خبر داد و افزود: از این میان برای 98 هزار طرح، مبلغ 8 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است که پیش بینی می‌شود برای 240 هزار روستائی اشتغال ایجاد کند.

رزمجو خاطرنشان ساخت: سهم نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در این طرح، 26 درصد اعتبارات است و مابقی 74 درصد بقیه توسط دستگاه‌های دیگر جذب شده است.

وی به ظرفیت وقدمت آذربایجان شرقی در تولید محصولاتی مانند کفش و فرش اشاره کرد و ابراز داشت: سعی خواهیم کرد تا قوانین موجود را متناسب با هر منطقه تنظیم کرده و توجه بیشتری به ظرفیت‌های موجود هر استان داشته باشیم.

معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم آسیب شناسی طرح اشتغال روستائیان توسط استاندار، اذعان داشت: به نتایج این آسیب شناسی در جلسه سران سه قوه و فراکسیون اشتغال پرداخت شده و بازنگری‌های لازم برای این طرح اعمال خواهد شد.

وی ایجاد پنجره واحد برای تسریع در انجام مراحل پرداخت تسهیلات برای اشتغال روستائیان را ضروری دانست و گفت: پنجره واحد کسب و کار روستائی در سهولت بخشیدن به اعطاء مجوزها می‌تواند نقش بسزائی داشته باشد.

رزمجو به ماده 27 برنامه ششم توسعه اشاره‌ای کرد و گفت: در این بخش از برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است تا سالانه برای 5 هزار روستا شناسائی شده و در جهت رشد و شکوفائی این تعداد روستا برنامه ریزی‌های لازم از جمله اشتغال به عمل آید که با عنایات الهی اقدامات بسیار تحسین برانگیزی صورت پذیرفته است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: