جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان ‌شرقی:‏
عجب شیر پرس - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان ‌شرقی گفت: هم اکنون بیمه سلامت استان با دو هزار و ۶۰۰ موسسه طرف قرارداد است.‏
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، وحید مجیدی امروز با اشاره‌ای به نقش ویژه رسانه‌ها در جامعه امروزی گفت: مجموعه‌ای که سیستم اطلاع رسانی قوی دارد، احتمال فساد کمتری نیز در آن وجود خواهد داشت. از سوی دیگر اخبار مربوط به عملکرد ادارات می‌تواند مردم را نسبت به انجام وظایف آن نهاد مطمئن کند.

وی تعداد بیمه شدگان سلامت استان را دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانسته و ادامه داد: صندوق روستایی استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و صندوق کارکنان دولت که شامل بازنشستگان نیز می‌شود ۲۸۰ هزار نفر عضو دارد. همچنین ۵۰۰ هزار نفر نیز از بیمه سلامت همگانی برخوردار هستند که عمده اعضای آن را کسانی تشکیل می‌دهند که منبع درآمد خاصی ندارند.

مجیدی بیمه شدگان سایر اقشار شامل خانواده شهدا، رزمندگان، دانشجویان و طلاب را ۸۰ هزار نفر دانسته و گفت: همچنین بیمه ایرانیان از دیگر خدمات بیمه‌ای است که طی آن ۵۰ درصد تخفیف توسط دولت ارائه می‌شود که هزینه بالایی را در بر می‌گیرد.

۲۶۰۰ مؤسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت استان

مدیرکل بیمه سلامت استان تعداد مؤسسات طرف قرارداد با بیمه را دو هزار و ۶۰۰ مؤسسه دانسته و گفت: با وجود این رقم با بیش از ۹۰ درصد از مؤسسات طرف قرارداد هستیم.

وی تعداد دفاتر پیشخوان برای ارائه خدمات بیمه را ۷۴ دفتر دانسته و گفت: در سال ۹۱، تعداد دفاتر پیشخوان ۴۱ مورد بود که برای رفاه حال مردم هم اکنون این تعداد به ۷۴ دفتر رسیده است.

مراجعه نزدیک به هشت میلیون بیمه شده به مراکز درمانی

مجیدی در خصوص بار مراجعات بیمه شدگان به مراکز درمانی و خدماتی استان گفت: سال گذشته بار مراجعات هفت میلیون و ۸۰۰ هزار مورد بوده است که با در نظر گرفتن جمعیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفری بیمه شدگان، هر فرد بیمه شده ۳.۲ بار برای دریافت خدمات به مراکز مراجعه کرده است.

وی ادامه داد: سالانه ۵۰ درصد جمعیت عملیات بیمه گری را انجام می‌دهند به عبارتی نزدیک به یک میلیون عملیات بیمه گری در استان انجام شده است.

۹۰ درصد تایید خدمات در خود داروخانه‌ها انجام می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: سال گذشته ماهانه ۲۶ هزار و ۷۰۰ تایید خدمات در داروخانه‌های استان انجام شده است و تنها ۱۰ درصد برای تایید باید به ادارات بیمه مراجعه کرده‌اند که همین امر سبب کاهش بار مراجعات به اداره در طول سال‌های اخیر شده که البته با تایید دارو در سه داروخانه تعاون، داروخانه دانشکده و داروخانه هلال احمر، حجم مراجعات کمتر خواهد شد چرا که ۷۰ درصد مراجعات به اداره کل برای این سه داروخانه بوده است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های استان نیز تایید دارو در خود شهرستان انجام شده و نیازی به مراجعه به مرکز استان وجود ندارد.

مجیدی همچنین بیمه سلامت استان را دستگاه برتر و منتخب در جشنواره شهید رجایی در طول سه سال متوالی ۹۴ تا ۹۶ دانسته و گفت: این امر در سایه تلاش دسته جمعی کارکنان و انجام یک کار تیمی حاصل شده است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: