جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
عجب شیر ما - فرماندار عجب شیر از اختصاص پنج میلیارد و 740 میلیون ریال تسهیلات به بخش مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: با جذب این اعتبار شاهد رونق کسب و کار در زمینه صنایع دستی و مشاغل خانگی در این شهرستان خواهیم شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، ابراهیم طاهری، در جلسه شورای اشتغال این شهرستان با تاکید بر اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های داخلی و محیطی، از مسوولان خواست با فعال کردن خوشه های اقتصادی و حمایت از کالاهای تولید داخل، زمینه رونق توانمندی های این شهرستان را فراهم کنند.
وی افزود: هم اکنون بخش دولتی پاسخگوی نیازهای شغلی جوانان نیست بنابراین باید فرهنگ اشتغال و کارآفرینی بین نسل جوان ترویج یابد.
فرماندار عجب شیر، با اشاره به دیدگاه موجود در جامعه و اینکه جوانان علاقه مند به کار کردن در محیط اداری و استخدام در محیط دولتی هستند، اظهار کرد: در همین زمینه با ارایه آموزشی های مربوط و الگوهای برتر به جوانان باید نسبت به فرهنگ سازی الگوی اشتغال اقدام شود.
طاهری، با بیان اینکه همه مسوولان و مردم با دید باز به شرکت های تعاونی روستایی نگاه کنند، یادآور شد: تشکیل شرکت تعاونی های روستایی گام مثبتی برای اشتغال زایی و توسعه روستایی است.
وی، از مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست تا نظارت بیشتری بر طرح های در دست اجرا داشته باشند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عجب شیر نیز در این جلسه با اشاره به تخصیص پنج میلیارد و 740 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارهای قرض الحسنه برای حمایت از اشتغال در بخش مشاغل خانگی، گفت: در hین راستا به دستگاه های ذیربط فرصت داده شده تا در مدت دو ماه پرونده های مشاغل خانگی را تعیین تکلیف کنند.
ناصر فلاحی، با اشاره به اینکه این تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت می شود، افزود: با ابلاغ این اعتبار طرح های مربوط از سوی هشت دستگاه شامل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صندوق کارآفرینی امید، جهاد کشاورزی، اداره فنی و حرفه ای، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان برای برخورداری از این اعتبارها ارائه شد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ادارات و دستگاه های اجرایی برای استغال جوانان، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید در تنظیم و معرفی طرح های اولویت دار از جمله طرح های جوانان، پیگیری اختصاص و جذب اعتبار، اتمام طرح ها طبق برنامه و ارتقای کیفی آن ها و طرح های عمرانی دقت نظر کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: