جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
عجب شیر پرس - کارگران مجتمع ماشین سازی تبریز که در یک دهه اخیر به دلیل واگذاری های پی در پی به شخصیت های غیراهل با مشکل دریافت دستمزد مواجه بوده اند، در یک سال اخیر با مشکل حقوق معوق مواجه نبودند.
کارگران مجتمع ماشین‌سازی تبریز حقوق معوقه ندارندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در ارتباط با بازگرداندن مجتمع ماشین سازی تبریز به صندوق بازنشستگان فولاد با بیان این مطلب اظهار کرد: صندوق باید با بکارگیری مدیران تحول گرا زمینه توسعه روزافزون ماشین سازی تبریز را فراهم کند.

میراحدحسینی با اشاره به ظرفیت های بالای ماشین سازی تبریز، افزود: در حال حاضر این مجتمع با کمتر از ظرفیت واقعی و اسمی خود فعالیت دارد، ولی با توجه به وضعیت این صنعت، بستر کار زیادی برای کارخانه ماشین سازی و افزایش تولید در آن وجود دارد که با برنامه ریزی، تحقق آن دور از دسترس نیست و حتی زمینه توسعه هر چه بیشتر آن نیز وجود دارد.

وی با بیان این‌که کارخانه ماشین سازی تبریز نگین صنعت کشور است، اظهار کرد: ماشین سازی تبریز به عنوان زیر ساخت کارخانجات مادر کشور یک واحد تولیدی منحصر به فردی است که محصولات آن علاوه بر بازار داخلی مورد استقبال کشورهای همجوار بوده و خواستار توسعه این کارخانه هستیم.

حسینی ادامه داد: امید است با تغییر و تحول مدیریتی در کارخانه ماشین سازی تبریز شرایط بهتری بر فعالیت های این کارخانه حاکم شود.

وی با اعلام آمادگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی برای پیگیری مشکلات کارخانه ماشین سازی تبریز، افزود: این اداره کل همچون گذشته برای توسعه هرچه بهتر در کنار این کارخانه قرار دارد.

مجتمع ماشین سازی تبریز با حدود ۵۰ سال قدمت از حدود ۱۰ سال قبل و به دنبال اعلام خصوصی سازی آن در راستای اصل ۴۴ دچار مشکل شد و از سال های عظمت و شکوه و خود فاصله گرفت.

مشکلات، ماشین سازی را که روزگاری سرآمد صنایع سنگین و مادر ایران بود و چندین واحد صنعتی بنام دیگر همچون پیستون سازی، موتوژن، بلبرینگ سازی از آن منشعب شدند، از پای درآورد و سوءمدیریت ها نیز بر دامنه معضلات آن در این سال‌ها افزود.

ماشین سازی اردیبهشت پارسال به قربانعلی فرخزاد به قیمت ۶۸۰ میلیارد تومان فروخته شد؛ فرخزاد حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از بابت اقساط و نیز احیای مجتمع پرداخت کرد، اما آخر شهریور ماه پارسال خبری مبنی بر دستگیری فرخزاد به اتهام فروش ۲۶۰ میلیارد یورو ارز دولتی در بازار آزاد منتشر شد.

اواخر هفته گذشته بود که قره سید رومیانی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که ماشین سازی به صندوق بازنشستگان فولاد بازگردانده شده است.

گفته می شود پرداخت نشدن ۲ قسط از اقساط ماشین سازی توسط خریدار آن، فرخزاد، بسترساز خلع ید مالکیت ماشین سازی از وی بوده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: