پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خبر داد
عجب شیر پرس - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دانشگاهی گفت: با توجه به مطرح شدن این طرح از سال ۹۶ و اجرای آن در ۶۰۴ بیمارستان دانشگاهی، الان در مراجعه به بیمارستان‌های دانشگاهی نیازی به ارائه دفترچه نیست و بیماران با کد بیمه و ملی احراز هویت می‌شوند.
احراز هویت بیماران با کد ملی و حذف دفترچه‌های بیمه

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، وحید مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بالای ۹۷ درصد از بیمارستان‌های دانشگاهی اقدام به دریافت کد HID کرده‌اند و اجرای این طرح پایلوت گام بزرگی در راستای عدم نیاز به دفترچه بوده و تلاش‌ها برای اجرای این طرح در استان و رفع کامل همپوشانی است.

 وی با بیان اینکه هنوز اعتماد کافی به عدم نیاز به دفترچه در بین مردم ایجاد نشده است، تاکید کرد: با اطمینان اعلام می‌کنیم که در مراکز دانشگاهی نیازی به دفترچه نیست.

وی در ادامه با اشاره به الکترونیکی شدن پرونده‌های اداره کل بیمه سلامت استان در راستای توسعه دولت الکترونیک و حقوق شهروندی اظهار کرد: طرح الکترونیکی شدن اسناد بستری از سال گذشته که سال اجرایی قانون برنامه ششم نیز بود، به منظور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حذف آن و افزایش دقت و کاهش خطای انسانی راه اندازی و به صورت پایلوت در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان اجرا شد.

 وی از اتصال 30 بیمارستان دانشگاهی در استان به سامانه سپاس وزارت بهداشت به منظور اجرای الکترونیکی شدن اسناد الکترونیکی خبر داد و گفت: اجرای این طرح از اردیبهشت ماه آغاز شده است و در تلاشیم از ابتدای تیر ماه اسناد کاغذی به طور کامل از تمامی بیمارستان‌های دانشگاهی حذف شود.

 مجیدی متذکر شد: تاکنون ۵۸ هزار پرونده در طول دو ماه به سامانه سپاس از استان ما ارسال و حدود ۵۰ درصد از این پرونده‌ها به صورت الکترونیکی رسیدگی شده است.

 وی در ادامه با اشاره به پایلوت بودن آذربایجان ‌شرقی در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: تا به امروز توانسته‌ایم نزدیک ۲۵۰ موسسه در ۱۴ شهرستان استان را که حدود ۱۰ درصد از کل موسسات را شامل می‌شود به این سیستم وصل کنیم.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در مجموع دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان داریم، افزود: تعداد بیمه‌شدگان در مقایسه با سال گذشته به دلیل رفع همپوشانی‌ها کمتر شده است.

 وی در ادامه تعداد موسسات طرف قرارداد این سازمان بیمه‌گر در استان را ۲۵۰۰ موسسه عنوان کرد و گفت: در مجموع معوقات این سازمان بیمه‌گر در استان به دانشگاه‌ها دوماه و به موسسات چهار ماه است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان بودجه این اداره کل معادل با ۱۲ هزار میلیارد تومان و هزینه‌ها نیز به همان اندازه بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: