جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
عجب شیر پرس - وزیر علوم با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تامین قطعات مورد نیاز تحریمی صنایع و خودروسازان گفت: امسال در ایام مختلف، با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، نیازمندی‌ها عرضه شده و دانشگاه‌ها به تامین آنها اقدام می‌کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، منصور غلامی، با تاکید بر اینکه رشته های دانشگاهی باید متناسب با نیازهای جامعه باشند اظهار داشت: بحث اصلی در حوزه وزارت علوم این است که در بازنگری آموزش عالی به بحث ارتباط بیشتر رشته‌های تحصیلی با نیازهای کف جامعه توجه جدی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه رشته‌ها باید در زمینه اشتغال، استعدادیابی و بکار گیری دانش در زندگی مورد بررسی و بازبینی قرار گیرند، افزود: رشته‌های هنری در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند و از نظر حضور وسیع تر در جامعه و هم اشتغال، نقش موثری دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه هنر شناسنامه مردم یک کشور است گفت: ایران به جهت جایگاه تاریخی، هنرهای وسیع و عمیقی دارد و هنرهای اسلامی نیز در بین این هنرها جایگاه ویژه‌ای دارند اما بقای بسیاری از هنرها بستگی به استفاده در زندگی روزمره دارد که در این زمینه هم نیازمند توجه مردم و جامعه هنری است.

غلامی با بیان اینکه در همه جای دنیا از آثار هنری درآمدزایی هم می‌کنند تصریح کرد: از تولیدات آثار هنری هم می‌توان اشتغال ایجاد کرد و هم می‌توان از آثار هنری به عنوان یک پیام فرهنگی به مردم دنیا استفاده کرد..

وی در مورد برنامه وزارت علوم برای ایام انتخابات مجلس، ابراز داشت: برنامه خاصی در مورد انتخابات از قبل طراحی نشده نداریم ولی شرایط به نحوی باشد که کاندیداها بخواهند در دانشگاه‌ها حضور یابند، باید ببینیم که اگر بتوانیم شرایط مساوی را برای کاندیداها فراهم کنیم، این زمینه را می‌توانیم فراهم کنیم.

وزیر علوم در پاسخ به تسنیم در مورد استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تامین قطعات مورد نیاز تحریمی صنایع، گفت: در هفته پژوهش سال 97 علاوه بر معرفی دستاوردهای علمی و فناوری دانشگاه‌ها، میزی قرار دادیم که بخش تولید و صنعت نیازمندی خود را عرضه می‌کردند و دانشگاهیان برای رفع این نیازها طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه می‌دادند که از این اقدام برای سال اول استقبال شد.

غلامی با اشاره به اینکه حدود 100 مورد تقاضا در این نمایشگاه ثبت شد که 12 مورد در پایان نمایشگاه به قرارداد انجامید خاطر نشان کرد: امسال هم در ایام مختلف با تداوم بررسی نیازمندی‌های صنایع و تامین آن، ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت می‌کنیم. پارک‌های علم و فناوری هم برای کمک به صنعت و تولید به میدان آمدند و بیشتر برای قطعاتی است که وارداتی خارج بوده و اکنون به دلیل تحریم محدودیت‌هایی دارند، اعلام نیاز شده و تامین می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه برای خودروسازان هم برنامه ویژه‌ای دارید یا خیر؟ گفت: باید با مشارکت دانشگاهیان و خودروسازان، نیازهای این حوزه را هم شناسایی و رفع کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: