جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
عجب شیرما - نماینده مردم شبستر در مجلس با بیان اینکه زمان بازنشستگی برخی از مدیران و مسئولان فرا رسیده است، گفت: ریسک پذیری، شجاعت و انرژی مضاعف در مدیران جوان وجود دارد
به گزارش  عجب شیرما به نقل از خبرگزاری فارس، معصومه آقاپورعلیشاهی، با اشاره به استفاده از مدیران جوان برای تسهیل در امور دولتی و نیز در بخش خصوصی اظهار داشت: باید به جوانان بها داده و ایمان و اعتقاد داشته باشیم. چنانچه به اوایل انقلاب برگردیم می‌بینیم که خدمت‌گزارانی که اکنون بر سرکارند و در مسند تصمیم‌گیری‌ها هستند، امام خمینی(ره) اوایل انقلاب آنها را دعوت کرده بود و با وجود اینکه چهل سال از انقلاب می‌گذرد اما همچنان بر سر این مسئولیت‌ها هستند اما سوال اینجاست که آیا زمان بازنشستگی این افراد نرسیده؟ باید از تجارب این مسئولان برای مشاوره و تصمیم‌گیری استفاده شود.آقاپور ادامه داد: کشور در شرایط فعلی به مدیران ریسک‌پذیر نیاز دارد و این ریسک‌پذیری، شجاعت و انرژی مضاعف در مدیران جوان وجود دارد البته باید در مدیران جوان شایسته‌سالاری وجود داشته باشد.

نماینده مردم شبستر در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید دست از تجارت بردارد افزود: دولت باید مولد باشد یعنی این مقدار منابع محدودی که دارد در تولید نه امور تجاری هزینه کند. امور تجاری وظیفه دولت نیست. تجارت در دولت یعنی رانت ایجاد کردن؛ بنده در مجلس شورای اسلامی از سران قوا می‌خواهم که تنقیح قوانین را داشته باشند و قوانین را کوتاه‌تر، با صراحت‌تر و شفاف‌تر بیان کنند تا نیازی به آیین‌نامه‌های اجرایی نداشته باشد چراکه از عوامل بسیار مهم است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس باید نظارت بیشتری کند و قوه قضائیه دادگاه‌هایی خاص در زمانی کوتاه برای بخش اقتصادی تشکیل دهد که این امر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در دولت نیز از دستپاچگی و تعدد بروکراسی اداری و تعدد سمت‌های متفاوت جلوگیری شود.این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: مردم از سیستم بروکراسی اداری کشور در تمام موارد خسته شدند. دانشگاه‌های ایران باید از مدرک صادر کردن و مدرک‌گرایی دست بردارند چراکه دانشگاه‌ها باید دانشگاه کارآفرین باشند تا بتوانند در کنار تخصص، آموزش تکنولوژی و آموزش کسب و کار را نیز به جوانان بدهند. شاید این مدرک کاغذی فقط تا قرن بیستم جواب می‌داد اما در قرن 21 و شکار فرصت‌ها و ایجاد مزیت نسبی در دنیا است و با نسخه‌های قدیم نمی‌توانیم در رونق اقتصادی کمک کنیم و فردای قرن 21 را رقم بزنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: