جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
رئیس دانشگاه تبریز گفت: بر اساس رتبه بندی جدید لایدن در سال 2019 ؛ دانشگاه تبریز در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت.

میررضا مجیدی امروز در این باره در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه لایدن در رتبه بندی جدید خود در سال 2019 ؛ در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا نام 26 دانشگاه ایران در لیست خود قرار داده که دانشگاه تبریز از جمله یکی از آنها است، اظهار داشت: لایدن یکی از نظام های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های دنیا را بر اساس شاخص های معتبر علمی و بر اساس داده‌های ماخوذ از پایگاه web of Science رتبه‌بندی می‌کند.

به گفته وی براساس رتبه‌بندی جدید لایدن، 26 دانشگاه ایران در میان 963 مؤسسه آموزش عالی برتر جهان قرار دارند که از دانشگاه‌های ایران دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم‌پزشکی تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، شیراز و تبریز به عنوان 10 دانشگاه ممتاز در بحث تأثیر علمی شناخته شده‌اند.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه بر اساس رتبه‌بندی 2019 لایدن دانشگاه هاروارد برترین مؤسسه آموزش عالی جهان شده است، گفت: دانشگاه شانگهای و تورنتو نیز به ترتیب دومین و سومین جایگاه این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی لایدن مبتنی بر داده‌های کتاب‌شناختی است که از وب او ساینس دریافت شده است، اضافه کرد: انتخاب دانشگاه‌ها توسط لایدن براساس تعداد انتشارات صورت گرفته در فاصله سال‌های 2014 تا 2017  بوده است.

به گفته وی در رتبه‌بندی لایدن در سال 2018 نیز تعداد 23 دانشگاه از ایران در جمع 938 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته بود که در آن زمان نیز دانشگاه تبریز رتبه 572  دنیا را به‌دست آورده بود.

گزارش فارس حاکی است، دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: