جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
عجب شیرما - مسابقات جهانی منچستر برای تکواندکاران شهر میانه خوش یمن نبود.

به گزارش عجب شیر ما و به نقل از خبرگزاری فارس، بیست‌و‌چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از چهارشنبه  ۲۵ اردیبهشت‌ ماه با حضور ۹۷۵ تکواندوکار از ۱۵۰ کشور به میزبانی "منچستر" انگلیس آغاز شد و به مدت ۵ روز ادامه داشت.

تیم‌های ملی مردان و زنان کشور با کاروانی متشکل از 20 نفر پای در مسابقات نهادند.

چند روز بعد از آغاز برگزاری مسابقات، جامعه ورزش کشور و مخصوصا تکواندو با شوکی بزرگ مواجه شد و آن هم عدم اعزام میرهاشم حسینی و عرفان ناظمی تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی به این مسابقات بود.

میرهاشم و عرفان، هر دو برای ارتقای رنکینگ خود و کسب سهمیه المپیک برنامه‌ریزی و تلاش چندین ماهه فوق‌العاده‌ای را برای رسیدن به این مسابقات به کار بسته بودند که همه این تلاش‌ها با یک ترفند نا به هنگام و توطئه آمیز از سوی دولت انگلیس، فقط برای این 2 تکواندوکار روادید صادر نشد و 2 تن از امیدهای کسب سهمیه المپیک از شرکت در رقابت‌ها بازماندند.

آنچه در این میان بیشتر زخم می‌زند فقدان پاسخ برای سوالاتی است که برای تنویر افکار عمومی و جامعه تکواندو کشور الزامی و ضروری به نظر می‌رسد.

چرا میرهاشم حسینی و عرفان ناظمی نتوانستند اجازه ورود به خاک انگلیس را بگیرند؟

موضع رسمی وزارت امور خارجه و فدراسیون تکواندو برای دفاع از تلاش‌های این سربازان عرصه ورزش چه بوده است؟

چگونه است که فقط تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی ویزا نگرفتند؟ آیا این خطر از بیخ گوش بقیه گذشت یا تیری بود که فقط به سمت تکواندوکاران استان آذربایجان‌شرقی نشانه رفته بودند؟

اینها نمونه‌ای از سوالاتی است که افکار عمومی به شدت دنبال پاسخ‌های آنها هستند.

در آن سوی داستان، امیر‌محمد بخشی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا با غیرت بالاتوصیف خود توانست نمایندگان کشورهای کلمبیا، چین وانگلیس را در بازی‌های خود شکست دهد ولی در ادامه و در پای سکو به حریفی از اسپانیا باخت تا دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

سعید رجبی هم که از ابتدا در ترکیب تیم ملی نبود و به جای وی سجاد مردانی دیگر سنگین وزن تکواندوکار تیم ملی در ترکیب تیم حضور یافته و در مسابقات شرکت کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: