پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
عجب شیر ما - شهردار تبریز به اصناف و کسبه سرای «ایکی قاپیلار» بازار تبریز وعده داد مغازه های خالی شهرداری به صورت موقت برای یکسال در اختیارشان قرار داده شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، ایرج شهین باهر در جمع اصناف سرای «ایکی قاپیلار» بازار تبریز در مسجد آیت الله اهری اظهار کرد: با موافقت اعضای شورای شهر، مغازه‌های خالی شهرداری به صورت موقت و رایگان در اختیار اصنافی که مغازه‌‌هایشان در جریان آتش سوزی بازار تبریز آسیب دیده است، قرار می‌گیرد.
شهردار تبریز اظهار کرد: اصناف سرای «ایکی قاپیلار» می توانند تا مرمت و بازسازی کامل مغازه های آسیب دیده شان، در مغازه‌های شهرداری مستقر شوند و به کسب و کارشان بپردازند.
وی با بیان اینکه این موضوع در قالب لایحه‌ای یکشنبه هفته آینده در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: باید همه نهادهای مرتبط دست به دست هم بدهند تا بتوانیم قسمت آسیب دیده بازار تاریخی تبریز را به حالت اول خود برگردانیم.
شهین‌باهر یادآوری کرد: بازار تبریز اصالت و هویت این شهر به شمار می آید، این اصناف و مغازه داران هستند که به این بازار معنا می‌بخشند و حال وظیفه ماست که در کنار اصناف باشیم و با همدلی و اتحاد برای حل مشکلات آنها گام برداریم.
وی عنوان کرد: حضور امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار تبریز و مسئولین سایر دستگاه ها در محل آتش سوزی، صحنه ای زیبا خلق کرد و نشان داد که همه برای رفع مشکلات پای کار هستند و این همدلی و اتحاد باید پس از حادثه نیز تداوم داشته باشد.
شهردار تبریز حل مشکلات اصناف را اولویت اول دانست و اضافه کرد: باید پس از آرام شدن نسبی اوضاع علل بروز حادثه را به صورت کارشناسی بررسی کرده و از تکرار چنین حوادث تلخی جلوگیری کنیم.
آتش‌سوزی در در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی تبریز از ساعت 22 چهارشنبه 18 اردیبهشت آغاز و پس از 5 ساعت مهار شد، اما لکه گیری آتش توسط آتش نشانان تا بعد از ظهر پنجشنبه ادامه داشت.
بازار بزرگ تاریخی تبریز به عنوان بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان با وسعتی افزون بر 27 هکتار به شماره 1097 در شهریور سال 1354 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
این مجموعه در نهم مرداد ماه 1389 نیز به عنوان دوازدهمین اثر جهانی ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: