پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه زمینه‌های اشتغال و رونق اقتصادی در حوزه گردشگری، گفت: در حال حاضر ایجاد هر فرصت شغلی در بخش‌هایی مانند صنعت، نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد؛ اما گردشگری جزو حوزه‌هایی است که اشتغال در آن زودبازده بوده و نیاز به سرمایه‌گذاری بالا ندارد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از برنا ، محمدرضا پور محمدی در مراسم تجلیل از خادمان سفر آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور مطرح دنیا از نظر منابع غنی فرهنگی و آثار باستانی و گردشگری است، گفت: کشور ما ظرفیت‌های زیادی در جهت توسعه گردشگری دارد که در صورت استفاده از این ظرفیت‌ها شاهد پیشرفت‌های چشمگیری از نظر رشد اقتصادی خواهیم بود.

وی با اشاره به آمار ده‌ها میلیونی گردشگران در کشورهای اروپایی، گفت: بیشترین تعداد گردشگران خارجی که به ایران سفر کرده‌اند، 4 میلیون نفر در سال 95 بوده است که نشان می‌دهد باید در جهت معرفی سرمایه‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان بیشتر تلاش کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: پیش‌بینی شده است که در سال 2020، حدود 1.6 میلیارد سفر گردشگری در سطح دنیا اتفاق بیفتد که باید سوال کنیم سهم ایران از این حجم بالای گردشگران چیست؟

وی گفت: اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم، گردشگری بهترین گزینه است؛ گردشگری علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد گردش مالی، در حفظ سرمایه‌های فرهنگی و زیست‌بوم نیز نقش مهمی دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 1800 اثر تاریخی ثبت شده در استان، گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی است و نباید شاهد این باشیم آثار تاریخی ما در ایامی که گردشگران زیادی به استان سفر می‌کنند آماده پذیرایی از گردشگران نباشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: