پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی با اشاره به متضرر شدن مردم از برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی، خواستار فعال شدن رمز یکبار مصرف حساب ها توسط بانک‌ها شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، محسن محمودی ابراز داشت: این روزها کلاهبرداری اینترنتی با روش‌های مختلف برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در کشور گسترده شده و بسیاری از کسانی که اطلاعات کمی از روش‌های سارقان امروزی دارند دچار ضررهای هنگفتی شده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پرونده برداشت غیرمجاز در کشور که بخش مهمی از آن‌ها به خاطر ناآگاهی مردمی بوده تشکیل شده است.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فیشینگ عامل شکل‌گیری یک سوم جرایم سایبری در کشور است، تصریح کرد: به همین خاطر استفاده از رمز دوم یکبارمصرف به‌جای رمز ثابت در دستور کار قرارگرفته است؛ به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود با جایگزین شده رمز یکبارمصرف از سوی تمامی بانک‌ها می‌توان میزان قربانیان فیشینگ را به‌طورجدی کاهش داد.

محمودی از بانک‌ها خواست به طور جدی فعال کردن رمز یکبار مصرف را پیگیری کنند، عنوان کرد: فعال کردن رمز یکبار مصرف توسط بانک‌ها خدمت بزرگی به مشتریان بانک و مردم است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد جرایم در حوزه مالی و برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی است که با فعال شدن رمز یکبار مصرف، از میزان این جرم کاسته می‌شود.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه روزانه حداقل ۱۰ نفر مراجعه کننده در این باره در مرکز استان داریم، گفت: آگاه سازی مردم یکی از روش‌های پیشگیری از جرم در این حوزه است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: