شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
عجب شیر ما - امام جمعه تبریز گفت: واقعا سیب‌زمینی و پیاز چه ربطی به تحریم دارد و این جز بی‌تدبیری چیز دیگری نیست که در داخل ایجادشده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه دراستان، در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز با اشاره به شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام قاسمی در همدان اظهار کرد: مصیبت تلخی برای مردم و جامعه روحانیت بود به طوریکه این مصیبت در بستر فضای مجازی برای اقدام جنایتکار مهیا شد، از این‌رو مسوولان امر و نظارت بر فضای مجازی برای رفع مشکلات فضای مجازی باید چاره‌جویی کنند.

وی ادامه داد: اگرچه قاتل این طلبه شناسایی شده و به سزای اعمال خود رسید، ولی مسوولان مرتبط باید نسبت به انتشار برخی شایعات و عملیات روانی و اینکه سلاح در دست برخی اشرار جامعه قرار گرفته است، چاره‌اندیشی کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نیروی انتظامی گفت: ایشان به تامین امنیت در فضای مجازی تاکید کرده و فرمودند که چرا باید به راحتی یک فرد خود و اسلحه‌اش را در فضای مجازی نشان داده و هیچ کسی با او کاری نداشته باشد و در نهایت چنین جنایتی انجام گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز سالگرد خروج آمریکا از برجام است، تصریح کرد: خروج ترامپ از پیمان‌های بین‌المللی تهدید جدی است و باعث شده تا این خرو‌ج‌ها منجر به ایجاد تهدید‌هایی برای جهان شود چراکه در نظام پیمان تجاری اقیانوس آرام که اولین خروج ترامپ بود، هرج و مرج‌هایی ایجاد شد و یا در اقدام دیگر آمریکا و خروج از یونسکو به خاطر حمایت از دولت غاصب صهیونیستی نیز همه شاهد مشکلات جهانی هستیم.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: خروج آمریکا و تحریک قدرت‌های جهانی مانند روسیه برای خروج از دیگر پیمان‌ها، هرج و مرج بین‌المللی را منجر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران درس بزرگی باید از برجام بگیرد، توضیح داد: آمریکا قابل اعتماد و تعامل نیست و شناخت از ماهیت دشمن، نتیجه‌گیری از انعطاف در مقابل آمریکا و دشمنی که زیاده‌خواه است درس‌های بزرگی است که باید گرفت.

آل‌هاشم ادامه داد: باید متوجه بود که همراهی اروپا با آمریکا در دشمنی با ملت ایران موثر بود و از این‌رو نباید اقتصاد کشور به خارج و عدم باور به داخل متکی باشد و همه چیز را به خارج و تحریم گره زد.

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: واقعا سیب‌زمینی و پیاز چه ربطی به تحریم دارد و این آیا جز بی‌تدبیری چیز دیگری هست؟ چرا باید پیاز را در معرض صادرات گذاشته و بعد قیمت آن در داخل به ۱۸ هزار تومان رساند؟

وی متذکر شد: باید تلاش کنیم تا رونق تولید را افزایش دهیم به طوریکه تغییر رویکرد به مدیریت جهادی و باور حل مشکلات با نگاه مدیریت جهادی مدیران ادارات و امر تولید نیاز است.

آل‌هاشم تاکید کرد: داشتن راهبرد توسعه صادرات، بهبود فضای کسب و کار، فعال‌سازی ظرفیت‌های بخش خصوصی، تقویت نظام بانکی و مبارزه با قاچاق کالا از روش‌های تحقق بخشیدن رونق تولید است.

وی در ادامه خطبه‌ها به مواضع جدید ترامپ در خصوص سعودی‌ها اشاره کرد و گفت: ترامپ طی یک سخنرانی در جمع حامیان خود ماجرای یک تماس تلفنی با پادشاه عربستان را مطرح کرد و با سخنان تحقیرآمیز خواستار پول بیشتر از این کشور نفتی شده بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ترامپ خطاب به مقامات سعودی گفته بود ما همه در محافظت از شما همه چیز خود را از دست می‌دهیم در حالیکه شما پول زیادی دارید.

وی با بیان اینکه ترامپ با نگاهی دلال‌مآبانه و تاجرگونه کار با عربستان را ساده‌تر از جمع کردن اجاره بها از یک مستاجر در نیویورک می‌داند، گفت: این صحبت‌های تحقیرآمیز نشان می‌دهد که سردمداران سعودی هیچ اراده‌ای از خود نداشته و به همین دلیل حرف‌های تحقیرآمیز را تحمل می‌کنند و خواهان حفظ قدرت با تکیه بر آمریکا با هر ذلتی هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان اذعان داشت: عربستان سعودی به مثابه کیف پر از پول برای آمریکاست و آمریکا هم هیچ ابایی از تحقیر مقامات و اشاره مستقیم به این داستان‌ها ندارد.

وی همچنین به شکست کودتای آمریکا در ونزوئلا اشاره کرد و گفت: این اقدام از جمله راهبرد‌های آمریکا بوده است به طوریکه این کودتا طراحی مستقیم آمریکا با رهبری شخصی آمریکا هدایت می‌شود و تلاش دارد تا دولت قانونی ونزوئلا را از کار برکنار کند و با تداوم سیاست‌های خود جهت متزلزل کردن ثبات ونزوئلا و استفاده از تمام ابزارها، آن را به یک کشور دنباله‌رو سیاست خود تبدیل کند که به حول قوه‌الهی با شکست مواجه شد.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد:شکست آمریکا در کودتای ونزوئلا یک سیلی محکم و دیگری به صورت آمریکا بود.

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌ها و اتفاق‌های هفته گفت: طلبه مظلومی در همدان به شهادت رسید که برای جامعه روحانیون و خانواده این عزیز طلب صبر داریم.

وی ادامه داد: امام جمعه بیله‌سوار نیز به علت بیماری درگذشت که اهل سراب بود و امروز در سراب دفن می‌شود و طلب رحمت برای این روحانی داریم.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه به فرارسیدن ضیافت پروردگار اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان برای خودسازی، معنویت‌گرایی و فرهنگ‌سازی ارزش‌های الهی است و باید قدر آن را بدانیم چراکه این ماه بهترین فرصت برای شروعی دوباره است.

وی ادامه داد: رمضان بهترین زمان برای عمومیت بخشیدن و فرهنگ‌سازی ارزش‌های اسلامی است از این‌رو از افطاری‌های ساده و به دور از اسراف و تجمل‌گرایی استفاده کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: هیچ ارگان و دستگاهی حق ندارد با بودجه دولتی افطاری دهد که البته یک مسوول برای کارکنان خود افطاری بدهد، اشکالی ندارد، ولی افطاری و مهمانی با بودجه دولتی حرام است.

وی متذکر شد: قرائت یک آیه در ماه مبارک رمضان مصادف با ختم کل قرآن در غیر رمضان است.

آل‌هاشم به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید به اجرای سند تحول در آموزش و پرورش داشتند و فرمودند که معلمان تربیت‌کنندگان سرمایه انسانی، جهادگران میدان کارزار و مبارزه با جهل و بی‌سوادی و سازندگی هویت و فرهنگ یک ملت هستند.

وی ادامه داد: ایشان انتقاد شدید به سند ۲۰۳۰ داشتند و فرمودند که چطور غربی‌ها انتظار دارند تا معلمان ما که برای آینده کشور دل می‌سوزانند، در کلاس درس با قانون غربی‌ها سرباز تربیت کنند؟

نماینده، ولی فقیه در استان بیان کرد: آموزش پرورش باید افرادی هوشیار، آگاه و اهل اقدام تربیت کند.

وی خطاب به مسوولان ذیربط در برخورد با روزه‌خواران گفت: جلوی روزه‌خواران را بگیرید و افرادی که مسافر یا مریض هستند نیز احترام روزه‌داران را نگه دارند و افرادی که به عمد روزه خواری در جا‌های عمومی می‌کنند، باید جلوی آن‌ها گرفته شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در ماه مبارک رمضان به حجاب توجه شود و مسافران نیز دقت کنند و حجاب و شئونات اسلامی را رعایت کنند.

آل‌هاشم، به عملیات روانی در بازار‌ها اشاره کرد و با خواهش از بازاریان برای رعایت حال مردم گفت: الحمدالله که کنترل هم نمی‌شود و هر کسی در هر جایی که دوست دارد گرانی ایجاد می‌کند، پس دستگاه‌های اجرایی کجا هستند که جلوی این گرانی را نمی‌گیرند؟

امام جمعه تبریز خطاب به روحانیون مساجد افزود: با هماهنگی نماز‌های صبح را در مساجد رونق دهید.

وی یادآور شد: انشاالله تا هفته آینده فاز جدید مصلا افتتاح خواهد شد تا نمازگزاران راحت‌تر باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان به روز اسناد ملی اشاره کرد و گفت: اگر سندی فاخر و قدیمی دارید به سازمان اسناد ملی بدهید تا آن‌ها نگهداری کنند.

امام جمعه تبریز به روز رسانه و خبرگزاری‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره مطبوعات برای ارتقای سطح کیفی مطبوعات محلی اهمیت دارد و رسانه‌ها می‌توانند در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب گام‌های بزرگ بردارند.

وی با تشکر از اهالی رسانه و خبرنگاران در ایجاد نشاط و امید در جامعه، برای همه فعالان رسانه‌ای جزای خیر خواست.

امام جمعه تبریز به ۱۸ اردیبهشت‌ماه، روز هلال احمر اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر در عمل به وظیفه بشردوستانه در صحنه‌های داخلی و خارجی زحمات زیادی می‌کشند و در سیل اخیر شاهد خدمات ارزنده هلال احمر بودیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: