پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مشکلات برخی واحد‌های تولیدی در خصوص بدهی‌های بانکی مطرح و بررسی شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جهانگیری معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گفت: قرار نیست تسهیلات به واحد‌های تولیدی تنها بر اساس تقاضا ارائه شود. باید برآورد اقتصادی از روند تولید و فعالیت در بازار هر متقاضی داشته باشیم.

وی افزود: تا امروز تعداد زیادی از واحد‌ها وام‌های خرد و کلان از بانک‌ها گرفته اند و حالا قادر به بازپرداخت نیستند. چون یا فروش کافی ندارند و یا توان رقابت با محصولات مشابه را کسب نکرده اند.

وی افزود: اگر تولید کننده‌ای نتواند مزیت صادراتی برای تولید خود ایجاد کند باید با برند‌های دیگر شراکت داشته باشد. در غیر اینصورت با دریافت وام‌هایی که چند سال اقساط با سود مشخص دارند تنها سرمایه خود را کاهش می‌دهد.

تولید کنندگان بعضا با شرایط کنونی نمیتوانند هماهنگ شوند و تنها به درخواست وام اکتفا میکنند. بعد هم با جرائم دیرکرد مواجه میشوند و تقاضای امهال و تنفس از بانک‌ها دارند. ادامه این روند باید مدیریت شود.

وی گفت: وقتی ادامه فعالیت یک واحد صرفه اقتصادی ندارد، وام مشکل او را حل نمیکند. تنها باعث انباشت بدهی‌های کلان می‌شود. باید ابتدا راهکاری برای سود آور کردن یک صنعت بیندیشیم و سپس سرمایه در گردش و تسهیلات دیگر بدهیم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: