پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
عجب شیر ما - نمایندگان تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماسین سازی تبریز را تصویب کردند که بعد از آن رئیس جلسه اعلام کرد که این موضوع با تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی ادغام می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی سازی در جلسه علنی  مجلس با ۱۳۲ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در  جلسه به تصویب رسید.
احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز به عنوان یکی از طراحان این تحقیق و تفحص گفت: متأسفانه روند خصوصی سازی در چند سال گذشته باعث ضرر دهی واحدهای مشمول شده است که این روند را با ابهامات گسترده‌ای روبرو کردند.

وی توضیح داد: گزارش تفریغ بودجه ۹۸ درباره‌ی واگذاری خلاف قانون شرکت‌هایی همچون هپکو و هفت تپه موید این ابهامات است.

علیرضا بیگی اضافه کرد: در سال ۹۷ مسئول تاجر مسلک این شرکت کارخانه را به فردی واگذار کرد که اهلیت لازم را نداشت. او کسی بود که در سالهای ۹۴ تا ۹۷ قریب به نیم میلیون دلار ارز دولتی دریافت کرد و از محل مابه التفاوت ارز پول کسب کرد و شرکت ماشین سازی تبریز را گرفت. او با خریدار شرکت هفت تپه هم در ارتباط بوده است.

وی با بیان اینکه خریدار خود را ملزم به رعایت به قانون نمی‌داند، گفت: او در همان وهله اول ابزار ماشین سازی را به فروش رساند. ما در جلسه رأی اعتماد از آقای دژ پسند قول گرفتیم که رئیس سازمان خصوصی سازی را برکنار کند که نه تنها در همان جلسه که بعد از رأی اعتماد هم این قول را داد اما بعد مشخص شد که ناتوان از برکناری است. آیا اینکه رئیس خصوصی سازی رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی در شمال غرب کشور بوده دلیلی می‌شود که دولت هزینه داده و او را عوض نکند. ما در تفحص دنبال روشن شدن موضوع هستیم.

در جریان بررسی این تفحص، دلخوش نماینده صومعه سرا با استناد به ماده ۲۱۲ در تذکری گفت: تحقیق و تفحص هزینه زیاد دارد دیروز مجلس تفحص از سازمان خصوصی سازی را تصویب کرد لذا باید این موضوع هم تجمیع شود.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان نیز در تذکری مشابه گفت که این موضوع تفحص شامل تفحص از سازمان خصوصی سازی می‌شود و باید موارد در هم تجمیع شود.

مسعود پزشکیان رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: در صورت تصویب، این تفحص هم با موضوع دیروز یعنی تفحص از سازمان خصوصی سازی ادغام می‌شود و یک تیم این کار را انجام خواهد داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: