پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: ایران کشوری بدمصرف در زمینه آب است که باید با اطلاع‌رسانی صحیح و صداقت با مردم آنها را در حفظ این میراث همراه ساخت.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علیرضا ایمانلو در جلسه هماهنگی اجرای طرح خانه تکانی و مدیریت مصرف آب در سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب تبریز اظهار کرد: مسائل فرهنگی زیربنای همه مسائل است و باید حامی فعالان در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ مصرف‌زدگی و اسراف در همه بخش‌ها از جمله انرژی، غذا، منابع طبیعی و غیره مشاهده می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور از لحاظ منابع طبیعی و انرژی جزو کشورهای نخست است ولی به همین میزان، مصرف نیز زیاد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان موضوع سازگاری با کم‌آبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر مصرف در بخش‌های مختلفی را پیش نگیریم قطعاً با چالش‌های بزرگی روبه رو خواهیم شد، چراکه این منابع ارثیه آینده هستند و صرفاً متعلق به ما نیست.

وی با اشاره به راهکارهای مختلف در زمینه تبیین فرهنگ استفاده بهینه یادآور شد: باید مردم آگاه باشند و برای آنها نهادینه شود که این منابع برای شماست و باید حافظ آن باشند، از این‌رو باید در این بخش ابتدا اعتماد اجتماعی را به دست آورد و به مردم ارزش داد، چراکه هر قدر با مردم شفاف باشیم قطعاً روش‌ها نیز به درستی منعکس می‌شود. 

ایمانلو با بیان اینکه کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، تصریح کرد: کشورهای زیادی از قبیل استرالیا وجود دارد که غنی از آب هستند ولی قدر آب را به خوبی می‌دانند.

وی بیان کرد: باید از هر احکامی برای آگاهی مردم استفاده کنیم تا بتوان فرهنگ استفاده بهینه و جلوگیری از اسراف تبیین شود زیرا معتقدیم هر یک قدم برای اصلاح فرهنگ مصرف باعث حراست از منابع طبیعی و آرامش زندگی خودمان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نقش رسانه‌ها در تبیین اصلاح ضعف‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: مردم ما از جمله انسان‌های شریف و همراه هستند و امیدواریم روزی فرا برسد تا علاوه بر اصلاح الگوی مصرف خود، با سبک اصلاح الگوی مصرف اروپایی نیز پیش رویم و به عنوان استان اولین‌ها پیشرو شویم.

وی در پایان اضافه کرد: ما کشوری بد مصرف در زمینه آب هستیم و امیدواریم با همراهی مردم و مسوولان این بد مصرفی را به سمت بهینه مصرفی سوق دهیم و باید از طریق رسانه‌ها نقاط ضعف و قوت طرح خانه‌تکانی که به منزله مصرف بهینه و حفظ محیط زیست از مواد شوینده حاصل از خانه تکانی، کاهش یابد.

 شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در مهرماه سال‌جاری طرح ملی «بانوی آب» را در تبریز برگزار کرد و طرح مدیریت آب و خانه تکانی نیز با ابتکار این شرکت به صورت سه سال متوالی در این شهر برگزار شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: