جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
جشــن کوچولوهــاي نابــغه در تبريــز
به تازگي خبري در بين اولياي دانش آموزان ابتدايي تبريز دهان به دهان نقل محافل عمومي شده است که معلم نابغه هوش با سختکوشي و پشتکار و تحقيق و تدبر دست به کاري بزرگ در کشور زده و حدود صد نفر از دانش آموزان مستعد ابتدايي استعدادهاي تحصيلي را شناسايي و با تدريس ويژه و عجب شیر ما - عشق و علاقه وافر توانسته است بيشترين قبولي در آزمون تيزهوشان مدارس ابتدايي کشور را از آن شهر فرهنگ پرور و هنر خيز تبريز نمايد. استاد آيدين استوار دانش آموخته ممتاز دانشگاه شهيد مدني تبريز که تاليفات متعددي در زمينه هوش و رياضي از مقطع ابتدايي تا دکترا را در کارنامه خود دارد شايسته تجليل ملي است و متوليان آموزش و پرورش کشور بايد قدرچنين جوانان پرشور علمي را بدانند. روز سه شنبه 22 آبان يکي ازاولياي دانش اموزان خبرنگار و عکاس روزنامه ما را به مراسمي در تالار پتروشيمي تبريز دعوت کرد که گزارش خبرنگار ما را با هم مي خوانيم :
جشــن کوچولوهــاي نابــغه در تبريــز

به گزارش عجب شیر ما - با هدف تشويق و ايجاد انگيزه علمي و آموزشي و در آئيني با شکوه و به ياد ماندني که در سالن پتروشيمي تبريز ترتيب يافته بود، از دانش آموزان پذيرفته شده آزمون تيز هوشان ششم به هفتم تبريز تجليل شد.

آيدين استوار مدرس و مشاور آزمون هاي المپياد و تيزهوشان و متولي برنامه در اين آئين طي سخناني اهميت عنصر تشويق را در سيستم هاي آموزشي مورد تاکيد قرار داد و گفت: هرچند که شرايط اقتصادي و تورم جامعه براي همه قابل درک است، بايد به وعده اي که به فرزندانمان مي دهيم عمل کنيم و اين اقدام ارزشي در آنان انگيزه و علاقمندي ايجاد مي کند.

وي افزود: به 140 دانش آموزي که در کلاس هاي هوش و استعداد تحليلي تيزهوشان شرکت کرده بودند وعده داده بوديم که اگر دانش آموزان بتوانند به موفقيت شايان دست پيدا کنند و درصد قبولي، قابل توجه باشد، مراسم خوبي براي تجليل از آنان ترتيب خواهد يافت و جاي خوشحالي است که 110 نفر از اين دانش آموزان دختر و پسر پرتلاش و باهوش در مدارس سمپاد پذيرفته شدند و وعده ما امروز به مرحله عمل رسيد.

استوار تاکيد کرد: با وجود بحث احتمال غير استاندارد بودن سئوالات و منقضي شدن آنان، بسياري که تلاش و جديت لازم را داشتند در آزمون تيزهوشان سال جاري به موفقيت دست يافتند و مزد تلاش خود را به طور شايسته گرفتند.

وي افزود: در عدم موفقيت برخي از استعداد ها که آنچنان نيز چشمگير نمي نمايد، عوامل مختلف از قبيل استرس و جو امتحان نقش داشتند و خوشحاليم که بدون معرفي سئوالات و اعلام آنها و صرفاً با ارائه تکنيک هاي حل سوالات هوش و همچنين ايجاد حضور ذهن کافي در دانش آموز زمينه ساز موفقيت و سرافرازي دانش آموزان بوديم.

آيدين استوار در خاتمه تصريح کرد: مطابق اعلام خانم دکتر مهاجراني رئيس مرکز ملي پرورش استعداد هاي درخشان، آزمون تيزهوشان امسال ششم و هفتم شامل هوش هاي چندگانه خواهد بود. براي آگاهي بيشتر اوليا در زمينه هوش هاي چندگانه عرض کنم که هوش هاي چند گانه، هوش تحليلي، هوش پيشرفت تحصيلي و هوش تجربي مي باشند که به استثنا آزمون امسال که فقط شامل هوش تحليلي بود سال هاي قبل شاهد آزموني بوديم که شامل هوش هاي تحليلي و تحصيلي بود، بنابرين آزمون امسال مشابه آزمون هاي سال قبل ولي با ساختاري متفاوت خواهد بود و اميد است که به زودي آئين نامه تصويب و منابع آزمون اعلام شود تا اوليا و دانش آموزان ششمي از بلاتکليفي در بيايند.

دکتر ناصر صادق پور کارشناس و پيشکسوت عرصه آموزش نيز در آئين تجليل از تيز هوشان تبريز اعلام کرد که بيش از 40 درصد قبولين دانشگاه هاي تهران و بهشتي در رشته هاي پزشکي، داروسازي و دندان پزشکي آذربايجاني هستند.

وي افزود: خاک حاصلخيز و علم پرور آذربايجان همه ساله در عرصه علمي و آموزشي حرف اول را مي زند. انديشمندان آتي و ثروت انساني و جهاني ما در عرصه هاي مختلف، بچه هاي دبستاني هستند.  داده ها نيز ارزشمندين ثروت در عصر ماست. داده ها توسط بچه ها مورد پردازش قرار مي گيرند و به مرحله عمل مي رسند که نمود آن را به عين مي بينيم.

دکتر صادق پور ادامه داد: خداوند متعال را سپاسگزاريم که در سايه تلاش قهرمانان کوچک، حمايت هاي والدين دلسوز و راهنمايي هاي ارزشمند اساتيد توفيقات موجود حاصل شد و در آينده هم استمرار خواهد يافت.

وي افزود : ما امروز براي حدود 100 تيز هوش در سطح تبريز و آذربايجان شرقي آئين تجليل گرفتيم و در آينده اين عزيزان رشد خواهند يافت و به عنوان دانشمندان بزرگ براي جامعه ايران در عرصه هاي علمي افتخار آفرين خواهند بود.

 گفتني است در آئين تجليل از تيز هوشان تبريز، برنامه هاي ارزنده هنري و فرهنگي نيز برگزار شد که مورد توجه دانش آموزان تيز هوش و خانواده آنان قرار گرفت.

هستي صادق پور دانش آموز ممتاز و تيز هوش مقطع دوازدهم مدرسه فرزانگان که برادرش کيارش شاگرد استاد استوار بوده نيز در پشت تريبون در سخناني ضمن قدرداني از تلاش هاي دلسوزانه و شبانه روزي استاد آيدين استوار ضمن آرزوي موفقيت به اين جوان پرشور تبريزي گفت: دانش آموزان استاد آيدين استوار، به خانواده هايشان قول داده اند که با پشتکار و حمايت والدين و توکل به خدا در آينده اي نه چندان دور، فرزنداني لايق براي کهن شهر تبريز خواهند بود.

وي افزود: استاد آيدين استوار به عنوان معلمي پرفروغ، دلسوز و روشنفکر با نبوغ و ذوق وافر و تلاش خستگي ناپذير توانسته است در سال تحصيلي جديد نزديک به صد نفر از دختران و پسران دانش آموز مدارس مختلف تبريز را در آزمون هاي تيز هوشان قبول نمايد که توانايي، کياست و فطانت و تدريس دلسوزانه استاد استوار به بچه ها قوت قلب داد و امروز در مراسم تجليل مجسمه خودشان را به عنوان هديه اعطا کردند و هنوز شيريني شکلات هاي کلاس هايشان در ذائقه شاگردانش مانده است و همه اين دانش آموزان بايد قدردان استاد خويش باشند که پيشرفت تحصيلي شان را فراهم آورد و با تاليفات و تدريس و نبوغ خود ذهن بچه ها را براي فراگيري بهتر دروس آماده تر کرده است.

در ادامه اين مراسم آقاي صدر احمدي ولي يکي از دانش آموزان شعري در وصف مادر خواند که با استقبال حضار در تالار قرار گرفت و سپس گروه موسيقي سارنج به رهبري هنرمند نامي شهرمان رسول حاج حسن زاده به اجراي قطعاتي از موسيقي دلنشين آذربايجاني پرداختند که با استقبال مخاطبان قرار گرفت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: