جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
عجب شیر ما - نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل استان آذربایجان شمالی را تکذیب کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، بیت الله عبدالهی با بیان اینکه طرح تشکیل استان آذربایجان شمالی حاصل تراوش های ذهنی یک نماینده است، افزود: با توجه به اینکه در اخبار منتشر شده، نام شهرستان های اهر و هریس جزو شهرستان های خواهان تشکیل استان آذربایجان شمالی قید شده است، مطالب منتشر شده در این خصوص را تکذیب می کنم.
وی با بیان اینکه بنده از طرف مردم شهرستان های اهر و هریس طرح تشکیل استان آذربایجان شمالی را امضاء نکرده ام، گفت: نمایندگان پارس آباد، مشگین شهر، بیله سوار و گرمی به دلیل اختلافاتی که با نمایندگان اردبیل دارند، طرح تشکیل استان آذربایجان شمالی را طرح کرده اند و این طرح ارتباطی به شهرستان های آذربایجان شرقی ندارد.
ظهر چهارشنبه خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه شمال اردبیل و بخشی از استان آذربایجان شرقی خواهان جدایی از این استان ها هستند، منتشر شد و گفته شده بود طرح تشکیل استان آذربایجان شمالی با امضاء نمایندگان مشگین شهر، گرمی، پارس آباد، بیله سوار، اهر و هریس، کلیبر، خداآفرین و هوراند کلید خورده و به صورت مکتوب تحویل هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است.
از لحاظ قانونی موضوع تقسیمات کشوری در حیطه اختیارات وزارت کشور بوده و هرگونه تغییرات در این خصوص باید از طریق این وزارتخانه پیگیری شود.




نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: