پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی گفت: رویداد مهم تبریز 2018 در واقع سال فرهنگ و هنر است و باید در کنار شناساندن جاذبه های گردشگری به معرفی فرهنگ و هنر این دیار پرداخت.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مجید خدابخش شامگاه دوشنبه به مناسبت عید نوروز در منزل سه هنرمند و فرهیخته تبریزی حضور یافت .
استاندار آذربایجان شرقی با حضور در منزل ' علی نظمی تبریزی' استاد شعر و ادبیات اظهارکرد: شاعران با پرچم های افراشته مرزهای سرزمینی را گسترانده اند.
وی با بیان اینکه طبع لطیف و حلاوت اشعار شما از فیض های بیکران الهی است، گفت: تاثیر اشعار غنی و پورشور شما هرگز از حافظه تاریخی این مرز و بوم پاک نخواهد شد.
خدابخش ادامه داد: شاعران متعهد و آزاد نقش بسیار ارزشمند و اثرگذاری در احیای فرهنگ، هنر و ادبیات مکتوب دارند.
علی نظمی تبریزی نیز در این دیدار با بیان اینکه 71 سال است که در عرصه شعر و ادب فعال است، گفت: اشعاری که سروده ام همگی به زبان فارسی است.
وی اظهارکرد: خانه وی به عنوان محفلی برای انجمن ادبی تبریز استفاده می شود.
استاندار آذربایجان شرقی پس از این دیدار در خانه 'حسن کرمانی' استاد تمام خوشنویسی حضور یافت و گفت: این هنر اصیل و فاخر ریشه در عالم لاهوت و معنا دارد.
خدابخش اظهارکرد: در هیچ دینی مانند اسلام به هنر زیبایی خط تا به این اندازه توجه نشده و مورد تاکید و تایید قرار نگرفته است.
استاد حسن کرمانی نیز گفت: از 12 سالگی به هنر خوشنویسی روی آوردم و از 1359 تدریس خوشنویسی را آغاز کردم.
وی ادامه داد: تعدادی از شاگردانم به صورت حرفه ای این هنر را ادامه داده و اکنون به درجه استادی نایل آمده اند .
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با حضور در منزل ' اسفندیار قره باغی' اظهار کرد: اصحاب فرهنگ و هنر سرمایه فرهنگی جوامع هستند که در توسعه جامعه نقش مهمی دارند.
وی افزود: موسیقی هنر بیان احساسات به وسیله صدا و تراوش احساسات و اندیشه های آدمی و مبین حالات درونی وی است.
اسفندیار قره باغی نیز با اشاره به فعالیت های انقلابی خود اظهارکرد: در دوران جنگ تحمیلی برای روحیه دادن به مردم به ویژه رزمندگان سرودخوانی را آغاز کردم و به این کار خود ایمان داشتم.
وی تاکید کرد: موسیقی سنتی ما بسیار غنی است و باید جوانان را به سمت این موسیقی سوق دهیم و نگذاریم موسیقی غرب در بین جوانان رواج یابد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: