جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
عجب شیر ما - نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: چرخ اقتصاد با درآمد حاصل از تولید حرکت می‌کند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، رضا علیزاده درباره اهمیت استفاده از کالای ایرانی، اظهار داشت: نامگذاری سال دید در امتدا تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بود که مؤکدا در بحث تولید، اشتغال، اقتصاد و تولید ملی تاکید داشتند و نهایتاً سال جدید تاکید فوق‌العاده‌ای به استفاده کالاهای داخلی داشتند که حکایت از حساسیت ایشان به بحث معیشت، اقتصاد و تولید دارد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر باید تمام دستگاه‌ها، مردم و مسئولین دست به دست هم دهند و از تولید ملی حمایت کنند، گفت: تنها علاج مشکلات اقتصادی کشور در این است که تولید داخلی رونق پیدا کند، درآمد واقعی برای کشورها از محل تولید ایجاد می‌شود که می‌تواند چرخ اقتصاد را به حرکت بیاندازد بدون اینکه آسیب‌هایی به بخش‌های دیگر اقتصادی وارد کند.
درآمدهای غیر تولیدی سبب ایجاد تورم و معضلات اقتصادی می‌شوند
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درآمدهای غیر تولیدی گاها باعث ایجاد تورم می‌شوند و در کنار خود چندین معضل را بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، سالم‌ترین و بهترین نوع درآمد برای کشور درآمدی است که از محل تولید و ارزش و افزوده به دست می‌آید و اقتصاد کشور را به سمت سلامت و توسعه پیش می‌برد.
وی با تاکید بر اینکه شعارهای مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته علی رغم تلاش‌های مسئولین اجرایی و نظارتی در حد قابل قبولی اجرایی نشده‌اند، عنوان کرد: امیدواریم در سال جدید با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی بتوانیم در عمل حمایت از کالاهای ایرانی را داشته باشیم.
اقدام غیر کارشناسی شعارهای سال را در حد سمینار و همایش خلاصه می‌کند
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مسئولان، ارگان‌ها و واحدهای اجرایی به دنبال تحقق این امر هستند اما گاها مسیر به درستی انتخاب نمی‌شود، تصریح کرد: زمانیکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند حمایت از کالای ایرانی، تولید ملی و اشتغال صورت بگیرد وظیفه دستگاه‌های مختلف این است که موارد مطرح شده را با کار کارشناسی پیش ببرند زمانیکه کلی گرایی صورت بگیرد موارد مطرح شده در سمینارها، همایش‌ها، شعارها و بنرها خلاصه می‌شوند و عملاً اقدام عملیاتی انجام نمی‌شود.
علیزاده با اشاره به اینکه در برخی موارد دیده می‌شود تصورات و نظرات متناقض و یا متفاوت هستند، اضافه کرد: نظرات متفاوت باید در دستگاه‌های مختلف بررسی شوند و اینگونه نباشد به‌عنوان حمایت از تولید و کالای داخلی بر پیکر آن ضربه وارد کنیم.
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نهایت راه نجات اقتصاد کشور، برون رفت از بحران بیکاری و اقتصادی این است که تولید ملی تقویت شود و برای این موضوع باید از کالاهای ایرانی استفاده کنیم، گفت: تولیدکنندگان داخلی نیز باید بر روی مسئله کیفیت و قیمت تمام شده دقت کنند و همگی ما باید خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهیم.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و بخش‌های مصرف کننده محصولات نیز باید از محصولات صنعتی تولید کشور استفاده کنند و خرید آن را در اولویت قراردهند تا چرخ اقتصاد و صنعت کشور حرکت کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: