پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
عجب شیر ما - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میانه با اشاره به پروژه های عظیم اجرا شده و در حال اجرا در این شهرستان گفت: در سال جاری 13 هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حمید شکری روز شنبه در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان میانه در سال جاری به سرمایه گذاریهای انجام شده در شهرستان از سوی بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: فعالیت 2 کارخانه آرد پس از سال ها تعطیلی، احداث کارخانه آرد دیگری در شهرستان و احداث گلخانه ها و سردخانه ها گام های بخش خصوصی در جهت رونق تولید و اشتغال است.

وی همچنین از تشکیل تعاونی 220 نفره در صومعه علیا، ارائه تسهیلات بیش از 20 میلیاردی برای 42 طرح از سوی پست بانک میانه و آغاز احداث ایستگاه راه آهن ترکمانچای با 90 میلیارد ریال اعتبار خبرداد.
وی از عملکرد بانکها و ادارات در حمایت از تولید و رفع موانع بر سر راه تولید و اشتغالزایی تقدیر کرد و افزایش همراهی و حمایت بیشتر این نهادها و بانک ها برای اشتغالزایی هر چه بیشتر هماره با رونق تولید و توسعه اقتصادی را خواستار شد.
شکری، فاز 3 فولاد (طرح ذوب) را یکی از پروژه های اساسی در حال اجرا در شهرستان خواند و افزود: در فاز سوم این مجتمع با اجرای برجام و برقراری فاینانس خارجی شاهد اجرایی شدن طرح ذوب هستیم که برای 100 نفر اشتغالزایی کرده است.
فرماندار میانه نیروگاه بادی آقکند با تولید 50 مگاوات برق با اعتبار 3 هزار و 300 میلیارد ریال را از دیگر طرح های در حال اجرا خواند و گفت: تا آخر شهریور شاهد بهره برداری از این طرح عظیم خواهیم بود .
شکری در ادامه اجرای پایاب سد آیدوغموش را از جمله طرح هایی خواند که با مشارکت کشاورزان در سال جاری اجرا می شود.
وی با بیان اینکه از سال 84 که کار احداث سد پایان یافته با اعتبار دولت تنها شاهد اجرای 2 هزار و 700 هکتار از پایاب سد بودیم خوشبختانه امسال با مشارکت بلاعوض 200 میلیارد ریالی دولت و مشارکت200 میلیارد ریالی کشاورزان و بانک زمین 2 هزار هکتار از پایاب سد توسط بانک زمین در حال اجراست و در هر هکتار برای یک نفر در کل برای 2 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد نمود.
فرماندار میانه پروژه آب شرب را از حیاتی ترین پروژه های شهرمیانه خواند و اظهارکرد: فاز اول این طرح اجرا شده بود اما فاز دوم راکد مانده بود که با پیگیری های لازم از هفته دولت سال جاری فاز دوم در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه دولت 300 میلیارد ریال برای تصفیه خانه و سد گرمی چای اعتبار تخصیص داده و بخش خصوصی نیز از طریق BOT با 600 میلیارد ریال به اجرای کار مشغول شده است، گفت: این طرح تا 18 ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین به پروژه های در حال اجرای آب شرب اوچ تپه و کرامه با بیش از 40 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این پروژه ها 25 روستا را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.
شکری احداث تصفیه خانه ای برای تامین آب شرب میانه تا زمان بهره برداری از سد گرمی چای را از دیگر پروژه های مهم عنوان کرد و گفت: این طرح مطالعه شده و تا پایان سال 97 اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به ایجاد کشتارگاه صنعتی از سوی بخش خصوصی از تبریز با 100 میلیارد ریال اعتبار، گفت: در این کشتارگاه 500 دام سبک و 50 دام سنگین هر روزه کشتار و برای صادرات بسته بندی خواهد شد که دارای میدان فروش و نگهداری دام نیز خواهد بود.
فرماندار میانه گاوداری 6 هزار راسی در حال اجرا از سوی بنیاد مستضعفان را از طرح های مهم و بزرگ در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصاد منطقه عنوان کرد و از اهالی روستای اکرم آباد که 50 هکتار از زمین های خود را برای این طرح در نظر گرفتند تقدیر کرد.
وی توسعه دامداری و احداث صنایع تبدیلی لبنی را از جمله مزایای اجرای گاوداری 6 هزار راسی عنوان کرد و گفت: این طرح با اعتبار 700 میلیارد ریال اجرا می شود.
فرماندار میانه از هزینه کرد 150 میلیارد ریال اعتبار در بخش فاضلاب شهرستان خبر داد و گفت: تا پایان سال 97 در سطح شهر احداث شبکه فاضلاب به اتمام خواهد رسید .
وی همچنین از گازدار شدن 43 روستا در سال جاری با 350 میلیارد ریال و اجرای گازکشی به 45 روستا از سوی شرکت گاز خبر داد و افزود: در 2 تا 3 سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار و برخی روستاهای زیر 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
شکری با اشاه به مشکلات محورهای میانه- تبریز و میانه- زنجان با حجم ترافیک با تردد روزانه بیش از 10 هزار وسیله نقلیه، گفت: از سوی وزارت راه و ترابری دستور چهاربانده شدن این مسیرها صادر شده و مطالعه میانه – تبریز رو به اتمام و 11 کیلومتر میانه – زنجان نیز در دست پیمان است.
شکری به هزینه کرد 60 میلیارد ریال در حوزه راه های روستایی طی سال جاری و ابلاغ 40 میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: با تخصیص اعتبار ابلاغی به زودی برخی از راه های روستایی به پیمان خواهد رفت.
وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرک صنعتی شماره 2 واقع در روستای کلوچه خالصه و پایانه صادراتی را از دیگر طرح های مهم شهرستان میانه عنوان کرد و افزود: این طرح ها در استان به تصویب رسیده و و با اجرای آن ها شاهد تحول در توسعه شهرستان خواهیم بود.
شکری به اختصاص 12 میلیارد ریال برای پروژه تفریحی و توریستی پل دختر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: مجتمع گردشگری آونلیق نیز توسط بخش خصوصی آماده پذیرایی از مسافران بخش کندوان است.
فرماندار میانه در حوزه معدن نیز از مطالعه یکهزار و 350 متر مربع پهنه شهرستان و مجوز اکتشاف 156 کیلومتر مربع خبر داد و افزود: با پیگیری های انجام شده کارخانه فرآوری مولیبدن هم راه اندازی می شود.
شکری با بیان اینکه فرصت خدمت مسولان موقتی است از مسئولان ادارات خواست تا از لحظه به لحظه این فرصت ها برای ادای دین و خدمت به مردم استفاده کنند.
فرماندار میانه ایجاد فضای باز سیاسی و آزادی بیان را از مهمترین عملکردها در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عنوان کرد و گفت: برخی ناآگاهانه و گاهی از روی عمد به اغراق در مسائل می پردازند که امیدواریم با بالا بردن اطلاعات و فعالیت هر چه بیشتر روابط عمومی های ادارات بتوانیم عملکرد ادارات و کارهای انجام شده در طی سال را به اطلاع مردم برسانیم زیرا با بالا رفتن سطح امید در مردم دیدگاه های مثبت به جامعه تزریق خواهد شد.
وی با اشاره به صحنه آمدن 7 تشکل مردمی در حوزه های مختلف طی سال جاری، گفت: از جوانان صاحب فکر و اندیشه دعوت می کنیم تا یاریگر شهرستان باشند و در این راستا برای اخذ مجوزهای لازم در کمترین زمان قول مساعد می دهیم.
شکری در پایان با بیان اینکه شهرستان میانه قطب ورزش استان به شمار می رود اضافه کرد: در این حوزه نیز شاهد رویکردهای مثبتی از جمله حمایت بخش خصوصی از ورزش های مختلف مانند شنا، دوی استقامت و فوتبال هستیم و بزودی تکواندوی شهرستان نیز مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
در پایان این نشست از روسای ادارات برتر و از کمیته های ستاد دهه فجر شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
این شهرستان دارای پنج شهر به نامهای میانه، ترکمانچای، آچاچی، ترک و آقکند و در حدود 400 روستاست.
شهرستان میانه با ۵/۴۴۷۷ کیلومترمربع مساحت دارد بزرگ‌ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: