شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
عجب شیر ما - فرماندار مراغه گفت: دوری از مسائل حاشیه ای و سیاسی، زمینه توسعه همه جانبه ورزش و پرورش قهرمانان ورزشی را رقم می زند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، ظفر محمدی  در آیین تجلیل از قهرمانان و نام آوران ورزش مراغه افزود: با حمایت و ایجاد زیرساخت های لازم، شاهد توسعه ورزش و افتخارآفرینی های ورزشکاران در عرصه های بین المللی و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: توسعه ورزش در کنار افتخارآفرینی های که برای کشور به دنبال خواهد داشت موجب تعالی و شادابی جامعه نیز می شود.
محمدی با اشاره به لزوم حمایت از ورزش بانوان گفت: توسعه زیرساخت های ورزشی برای این قشر با توجه به نقش تربیت کنندگی آنها در جامعه ضروری است که امیدواریم با ایجاد زیرساخت های لازم ورزشی برای این قشر، زمینه سلامتی و شادابی بانوان و در نتیجه جامعه را فراهم کنیم.
وی همچنین از تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری مراغه در آینده ای نزدیک خبرداد و اضافه کرد: تا سه ماه آینده این طرح بزرگ ورزشی در شهرستان به بهره برداری می رسد که ظرفیت خوبی برای ورزشکاران رشته های ورزشی مختلف ایجاد خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه در این آیین با اشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: سرمایه گذاری در بخش ورزش، زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود.
علی دلداری افزود: در سال های اخیر با تلاش سازمان های مردم نهاد، خیریه و ترویج ورزش در این شهرستان شاهد کاهش معضل اعتیاد از اولین آسیب اجتماعی به چهارمین آسیب بودیم و این امر نشان دهنده نقش فعالیت های فرهنگی و ورزشی در جامعه است.
وی با اشاره به لزوم اخلاق مداری در ورزش به عنوان سنگ بنای پرورش قهرمانان ورزشی ادامه داد: اگر اخلاق در ورزش نهادینه شود، شاهد نتایج درخشان در عرصه های مختلف و افتخار آفرینی برای میهن مان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: حمایت از ورزش و تجلیل از قهرمانان و افتخارآفرینان ورزشی، زمینه لازم را برای رشد و بالندگی در این حوزه و تبدیل این شهرستان به یکی از قطب های ورزشی منطقه به ارمغان خواهد آورد.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این آیین با اشاره به ارتقای جایگاه این شهرستان به رتبه سوم استانی در عرصه ورزشی گفت: رویکرد اصلی این اداره، برگزاری رویدادهای بزرگ ملی و بین المللی و نیز حمایت از ورزش قهرمانی، همگانی، بانوان و تربیت استعدادهای ناب رشته های مختلف ورزشی است.
مهدی نوائی افزود: ایجاد نگرش جدید به ورزش در قالب اجرای سیستم های نوین و علمی در این حوزه، کاهش اختلافات و حواشی در بخش های مختلف ورزشی، زمینه ساز افتخارآفرینی های بزرگ را در عرصه های بزرگ بین المللی فراهم خواهد ساخت.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر جمعیت ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان در یک سال اخیر ادامه داد: با تلاش هیات های ورزشی، تعداد ورزشکاران فعال رشته های مختلف از پنج هزار نفر به 6 هزار و 200 نفر در سالجاری افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در یک سال اخیر، تعداد باشگاه ها از 34 به 51 باشگاه افزایش یافته است اضافه کرد: هم اکنون 88 هیات ورزشی در قالب 46 هیات ویژه آقایان، 30 هیات ویژه بانوان و 13 هیات ورزشی در بخش سراجو فعالیت می کنند.
وی گفت: برگزاری 17 جلسه تخصصی با هیات های ورزشی،27 کارگاه دانش افزایی ورزشی، 6 کارگاه مربی گری و یک کارگاه داوری ملی از جمله اقدامات انجم شده توسط اداره ورزش این شهرستان در راستای ایجاد هم افزایی و توسعه علمی و فنی در رشته های مختلف ورزشی بوده است.
نوائی افزود: امسال هشت رویداد و مسابقات کشوری و 40 رویداد استانی با حضور صدها ورزشکار از سراسر کشور به میزبانی این شهرستان برگزار شده و در سال آینده نیز برای برگزاری مسابقات بین المللی برنامه ریزی های مناسبی انجام شده است.
وی ادامه داد: در بخش ورزش همگانی نیز، 130 برنامه فرهنگی و ورزشی از جمله 40 برنامه ویژه ورزش روستایی در این شهرستان اجرا شده است.
وی اضافه کرد: در سالجاری و در بخش ورزش قهرمانی شاهد کسب 2 مدال طلا و یک نقره در مسابقات بین المللی و 74 مدال رنگارنگ کشوری و 173 مدال استانی توسط ورزشکاران این شهرستان بودیم که نشان از ظرفیت بالا و استعدادهای ورزشی در این شهرستان است.
در این آیین، از 95 ورزشکار مدال آور و افتخار آفرین، 15 هیات و سه باشگاه ورزشی برتر تجلیل شد.
حدود 6 هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: