پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
در نشست شورای اداری استان رخ داد
به گزارش عجب شیر ما - استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نخستین روز از هفته دولت و در شورای اداری استان بر ضرورت ارایه عملکرد دستگاه های اجرایی از طریق رسانه های گروهی تاکید کردند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حجت الالسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم و اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در این نشست ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران و خبرگزاری ها و رسانه ها در انعکاس اخبار و دستاوردهای مربوط به دولت، اظهار کردند: مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف اجرایی در طول ایام هفته دولت باید نسبت به ارایه عملکردها و اقدامات خود به وسیله رسانه ها اقدام کنند تا بدین وسیله افکار عمومی و آحاد مردم نسبت به طرح ها و پروژه های انجام شده و یا در حال ساخت آگاهی یابند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید توسعه استان فارغ از هرگونه اختلاف سلیقه هدف اصلی تمامی مسئولان باشد، گفت: البته وجود اختلاف سلیقه در هر مجموعه ای طبیعی است اما اینکه این مورد منجر به لطمه خوردن استان شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: باید توجه داشت که توسعه و ترقی استان در زمینه های مختلف باید ماموریت اصلی همه باشد و همگان در این رابطه باید یک حرف واحد بزنند که همان پیشرفت منطقه می باشد.
وی از رسانه های گروهی به خاطر انعکاس بسیار مناسب و مطلوب عملکرد دستگاه های اجرایی قدردانی کرد و گفت: بنده از تمامی تلاشگران این عرصه تشکر ویژه می کنم که نقش مهم و تعیین کننده ای در توسعه استان دارند و البته دستگاه ها، ادارات و سازمان ها نباید از ارایه عملکرد خود به رسانه ها مضایقه کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدیان رجائی و باهنر و آغاز هفته دولت، سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به خلق خدا، عدالت محوری، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون گرائی، حکمت و خردگرائی، دلسوزی و خیرخواهی، همتاسازی، صداقت و شفافیت در گفتار و تکیه بر ظرفیت های درون زای داخلی و قطع امید به خارج از کشور را از شاخص های برجسته دولتمردان دولت اسلامی برشمرد.
وی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی خواست تا نسبت به مراقبت و مواظبت از جوانان انقلابی اهتمام جدی داشته باشند، زیرا که این جوانان پرشور انقلابی در روزهای حساس به درد نظام می خورند.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد چهار ساله مدریتی استان در حوزه های مختلف، ارتقای شاخص ضریب امنیتی استان را برجسته ترین و مهمترین بخش این عملکرد دانست و گفت: در سال 1392 ضریب امنیتی آذربایجان شرقی خوب نبود و مسایل مختلف امنیتی و اجتماعی در این منطقه روی می داد که مصادیق آن زیاد است.
اسماعیل جبارزاده اظهار کرد: در آن سال ها موزه استان مورد سرقت قرار گرفت و اموال به سرقت رفته با وجود تلاش های گسترده هنوز کشف نشده است که البته شاید تاکنون این اموال نفیس به خارج از کشور قاچاق شده باشد.
وی ادامه داد: در همین سال ها موزه کتابت قرآن نیز مورد سرقت قرار گرفت و نسخ خطی بسیار نفیس آن که غیرقابل قیمت گذاری بود به همراه اموال و دستگاه هایی از دانشگاه تبریز به سرقت رفت که هنوز هم پیگیری ها نتیجه بخش نبوده است.
جبارزاده گفت: زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد اعتیاد و تعداد معتادان متجاهر در آذربایجان شرقی افزایش یافته بود و پس از استان تهران در رده دوم بیشترین تعداد جرایمی مثل سرقت و ناامنی قرار داشتیم.
وی ادامه داد: امروز پس از چهار سال اعلام می کنم که طی سال های 1395 و 1394 و حتی نیمه دوم سال 1393 آذربایجان شرقی به لحاظ امنیت و کاهش جرایم رتبه های برتر کشوری را دارد که در این راستا تلاش های شورای تامین استان و شهرستان ها نقش بسزائی را داشته اند که قدردان تلاش های آنها هستیم.
جبارزاده اظهار کرد: در سال 1392 تعداد 87 واحدی تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی مشکلات اساسی داشتند که با تلاش های انجام شده این آمار امروز به حدود 10 واحد رسیده است که البته بیشتر این واحدها نیز به دلیل نبود علاقه مدیران اقدامی برای بهبود وضعیت کارخانه ها انجام نمی دهند.
وی، آذربایجان شرقی را دارای رتبه سوم به لحاظ ارایه تسهیلات به بخش خصوصی اعلام و اضافه کرد: این رتبه با بررسی شاخص های مختلف از جمله ارتقای شرفیت های تولید، ایجاد اشتغال، ایجاد فرصت های شغلی از طریق اتمام پروژه ها و طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی حاصل شده است که در تمامی این موارد آذربایجان شرقی رتبه های اول تا سوم را به دست آورده است.
استاندار آذربایجان شرقی، ایجاد شبکه فاضلاب استان به میزان 60 درصد، کمک به شهرداری ها به میزان 11 هزار میلیارد ریال، کمک به دهیاری ها به میزان چهار هزار میلیارد ریال، گازرسانی به تعداد 700 روستا، حل 99 درصدی مساکن مهر و اجرای اتوبان تبریز- مرند - بازرگان را از جمله عملکردهای دولت تدبیر و امید در طی چهار سال گذشته در آذربایجان شرقی بیان کرد.
جبارزاده توجه به بحش کشاورزی را از دیگر فعالیت های دولت در استان بیان و اظهار کرد: واگذاری تعداد سه هزار و 550 دستگاه تراکتور و بیش از 200 دستگاه کمباین به کشاورزان استان در راستیا مکانیزه سازی کشاورزی از جمله اقدامات بوده است.
به گزارش ایرنا، در نشست امروز شورای اداری آذربایجان شرقی از سامانه نرم افزار تحت وب پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز رونمائی شد.
برچسب ها: رسانه ، آل هاشم ، جبار زاده
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: