پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
عجب شیر ما - همزمان با اربعین حسینی و آغاز هفته بسیج، عاشقان و شیفتگان سرور و سالار شهیدان در مراغه و عجبشیر در حال عزاداری هستند و نوای اندوه و ماتم در این شهرستان ها طنین انداز شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، چهل روز دیگر از داغ همیشه تازه واقعه کربلا گذشت و بار دیگر اربعین سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت فرا رسید و عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) را به سوگ نشاند.
بسیجیان و مردم ولایتمدار شهرها، بخش ها و روستاهای مختلف شهرستان های مراغه و عجبشیر در این روز با برپایی مراسم عزاداری و نصب پارچه نوشته هایی، اربعین حسینی و هفته بسیج را گرامی داشتند و در نهایت اخلاص، ارادت خود را به قافله سالار کربلا نشان دادند.
در حالی که امامزادگان، حسینیه ها و تکایای مراغه و عجبشیر از شب گذشته مملو از جمعیت عزاداران بوده، امروز و همزمان با اربعین حسینی جای جای شهرستان های مراغه و عجبشیر غرق در سوگ و ماتم است.
فریادهای لبیک یا حسین(ع)، لبیک یا ابوالفضل(ع) از سوی عاشقان اهل بیت و به ویژه بسیجیان در این اجتماعات عظیم بلند شد و عزاداران حسینی انزجار خود را از دشمنان اهل بیت (ع) از جمله داعش اعلام کردند.
پس از این اجتماعات، هیات های عزاداری در خیابان های 2 شهر مراغه و عجبشیر به حرکت درآمدند و به سینه زنی و نوحه سرایی پرداختند.
بر اساس یک سنت دیرینه در اربعین حسینی بسیاری از عزاداران به صورت انفرادی و گروهی اقدام به پخش و افروختن شمع در مساجد عجبشیر کردند.
برپایی ایستگاه های صلواتی و برنامه های فرهنگی متعدد، قربانی کردن، پخش نذورات و اطعام از دیگر برنامه های روز اربعین حسینی در شهرستان های مراغه و عجبشیر است.
مراغه و عجب شیر با حدود 340 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: