شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
مدیرکل راه آهن آذربایجان مطرح کرد
عجب شیر ما - مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: با بهره‌برداری از خط راه آهن تبریز ـ میانه در آینده حدود پنج مسیر قطار حومه‌ای شبه مترویی خواهیم داشت.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، میرحسن موسوی دیزجی صبح امروز در حاشیه افتتاح هشت پروزه ریلی در اداره کل راه آهن آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل راه آهن آذربایجان از یک طرف به عنوان پل ارتباطی شبکه ریلی کشور را از طریق ترکیه به راه‌آهن اروپا و خاورمیانه و از طریق جمهوری خودمختار نخجوان به راه آهن کشورهای قفقاز و ماورای قفقاز متصل کرده و از طرف دیگر امکان ارتباط راه‌آهن کشورهای مزبور را از طریق کریدورهای مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای آسیای میانه، بنادر دریای خزر، خلیج فارس و دریای آزاد و غیره میسر می‌سازد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: این اداره کل دارای 24 ایستگاه است که چهار ایستگاه آن به عنوان ایستگاه باز بین المللی عملیات و انجام تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیت را انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های آینده اداره کل راه آهن آذربایجان گفت: با بهره‌برداری از خط راه آهن تبریز - میانه در آینده حدود پنج مسیر قطار حومه‌ای شبه مترویی داشته باشیم که این امر هم جلوی مهاجرت را خواهد گرفت و از طرف دیگر به کاهش ترافیک کمک خواهد کرد.

گزارش فارس حاکی است، خط آهن میانه ـ تبریز از شهرستان میانه شروع و پس از عبور از شهرستان ترکمنچای و بستان آباد و گردنه شبلی به شهر تبریز ختم می‌شود و در حدفاصل میانه تا بستان‌آباد در مناطق زاویه، نقلان، ترکمنچای، شهریار، تیکمه‌داش و بستان‌آباد دارای ایستگاه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طول این طرح عنوان کرد: این خط‌آهن به طول 200 کیلومتر در 10 قطعه طراحی شده است که هفت قطعه ابتدایی آن از میانه تا بستان‌آباد به طول 132 کیلومتر قرار دارد و سه قطعه پایانی در محدوده بستان آباد ـ تبریز واقع شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: