جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بخش نظارتی بانک ها گفت:تجربه نشان داده تقریبا در تمامی فسادهای اقتصادی موضوع تخلف در بانک ها وجود دارد.

به گزارش عجب شیر ما، امیرخجسته درگفت وگو با  خانه ملت در رابطه با پرونده اختلاس بانک های "ملت" و "ملی" گفت:همانطور که دادستان کل کشور اظهار داشتند در دو بانک" ملی"و "ملت" جمعا حدود 1200 میلیارد تومان اختلاس شده است.قوه قضائیه با توجه به ماموریتی که دارد فسادهای اقتصادی را پیگیری می کند.

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:براساس گزارشات،میزان تخلفات مالی بانک ها بیشتر از مبالغ اعلام شده است که در صورت نهایی شدن گزارشات و اسناد،این موضوعات به اطلاع قوه قضائیه خواهد رسید.

این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:با توجه به اینکه مجلس می تواند از طریق بعد نظارتی به مسائل کشور ورود کند؛بحث مبارزه با فسادهای اقتصادی در حال پیگیری است.

خجسته،ادامه داد:باید پذیرفت نظارت های بانک مرکزی بر عملکرد بانکها ضعیف است؛در رابطه با مشکلات و تخلفات بانکی،نکاتی را به مسئولان بانکی بیان کردم و بر رسیدگی ها و نظارت هایی بیشتر تاکید شد تا از تخلفات آتی جلوگیری شود.

بیشترین مشکلات بانکی مربوط به فسادهای کلان و وصول وام های کلان است

وی ادامه داد:اینکه بانک ها پیگیر مطالبات خرد باشند،مشکلی ندارد؛اما بیشترین مشکلات بانکی مربوط به فسادهای کلان و همچنین در وصول وام های کلان است که البته بانک ها به جای تمرکز روی این موضوع، بر وصول وام های خرد تاکید ویژه دارند.

خجسته افزود:تجربه نشان داده تقریبا در تمامی فسادهای اقتصادی موضوع تخلف در بانک ها وجود دارد این درحالی است که این موضوع قابل قبول نیست.

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:به مسئولان بانکی هشدار و تذکر جدی داده می شود که به نحوی نظارت ها اعمال شود که مانع از بروز تخلف اقتصادی شوند.

برچسب ها: بانک ، مجلس ، اختلاس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: