جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
سفیر ایران در ارمنستان:
عجب شیر ما – سفیر ایران در ارمنستان گفت: تولید کنندگان ایرانی می توانند از طریق منطقه آزاد ملی ارمنستان و منطقه آزاد ارس نسبت به تامین نیازهای روسیه و حضور در این بازار اقدام کنند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، اقتصاد مقاومتی را مهمترین اولویت حال حاضر کشور در عرصه اقتصاد دانست و افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اهمیت این موضوع را دو چندان کرده و دولت نیز توجه جدی به مباحث مرتبط با این موضوع دارد و سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر نیز به عنوان سربازان نظام تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گرفته اند با استفاده از ظرفیت های هر کشور گامی در جهت تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی بردارند.


وی با اشاره به ظرفیت های موجود در کشور ارمنستان برای انجام فعالیت های اقتصادی تولید کنندگان داخلی اظهار داشت: قرارگیری ارمنستان در حوزه اقتصادی اتحادیه اوراسیا و ارتباط با اتحادیه اروپا می تواند فرصت ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

سجادی ادامه داد: استفاده از این ظرفیت می توان فضا و فرصت مناسبی را برای فعالیت تواید کنندگان داخلی ایجاد کندتا بتوانند محصولات خود را از طریق منطقه آزاد ارس و منطقه ازاد ارمنستان به بازارهای فراملی ارسال و از این طریق نیازهای بازار روسیه را تامین کنند .

وی ادامه داد: افزایش تعاملات بین دو کشور فرصت مناسبی برای تولید کنندگان استان های مرزی همانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان است تا بتوانند از طریق تعامل با  کشور های اروپایی و حضور در بازار های بزرگ روسیه تولیدات خود را عرضه و محصولات مورد نیاز خود را تامین کنند.

سفیر ایران در ارمنستان با تاکید بر تاثیر و نقش مستقیم افزایش صادرات در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف آن گفت: خوشبختانه تعامل لازم برای تسهیل فعالیت های اقتصادی بین ایران و ارمنستان صورت گرفته و زمینه سازی های لازم از سوی طرف ارمنستانی در حال انجام است که با نهایی شدن آنها، در آینده شاهد پیشرفت های محسوس در این حوزه خواهیم بود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: