شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
در گردهمایی شرکت های دانش بنیان وفناور ارس عنوان شد؛
عجب شیر ما – مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر حمایت از فعالان عرصه فناوری گفت: سازمان منطقه آزاد ارس شکوفایی شرکت های دانش بنیان را هدفگذاری کرده است.

 به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، گردهمایی شرکت های فناور و دانش بنیان در حالی در منطقه آزاد صنعتی تجاری ارس برگزار شد که  ۸۵ شرکت دانش بنیان و ۶۵ شرکت فناور حضور دارند و شرکت کنندگان در محیطی تخصصی در نمایشگاه ویژه این گردهمایی به ارائه توانمندی های خود می پردازند.


سازمان منطقه آزاد ارس به دنبال شکوفایی شرکت های دانش بنیان است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس ظهر یکشنبه در حاشیه این گردهمایی ضمن تشریح حمایت های منطقه آزاد ارس از فعالان عرصه فناوری گفت: یکی مهمترین مشوق های شرکت های فناور عدم شرکت این شرکت ها در مناقصات است و ما بدون برگزاری مناقصه می توانیم پروژه های خود را به این شرکت ها واگذار کنیم که این اقدام در نوع خود بی نظیر است.

محسن خادم عرب باغی ادامه داد: تخفیف در عوارض پروانه ساخت به میزان ۵۰ درصد، تخفیف در هزینه زمین به میزان ۳۰ درصد، تخفیف در عوارض مجوز فعالیت و عوارض عمران شهری به میزان ۱۰۰ درصد از جمله دیگر حمایت هایی است که منطقه آزاد ارس از شرکت های دانش بنیان می کند.



مدیرعامل منطقه آزاد ارس از ساخت سالن های کوچک استیجاری برای شرکت های دانش بنیان در این منطقه خبر داد و افزود: هزینه اجاره سالن های استیجاری برای ۵ سال اول دارای حدود ۳۰ درصد تخفیف خواهد بود.

وی با اشاره به نقش اصلی مناطق آزاد در توسعه تکنولوژی در کشور گفت:یکی از مهمترین استراتژی های دولت در مناطق آزاد ورود تکنولوژی بود که در این خصوص آنگونه که باید و شاید نتوانسته ایم موفق باشیم و امروز باید در این مسیر قدم برداریم تا بتوانیم ضمن افزایش بهره وری مشکلات پیش رو را حل کنیم.

پیوند علم و عمل ضرورتی انکار ناپذیر است

محسن خادم عرب باغی همچنین اظهار کرد: حمایت از نسل جوان وظیفه تمامی مدیران کشوری است چرا که امروز برای حل مشکلات کشور باید ضمن اعتماد به جوانان خلاق و متخصص تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهیم تا توانمندی های خود را در عرصه عمل نمایان کنند.

وی پیوند علم و عمل را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: یکی از علت های اصلی مشکلات کارخانه ها عدم ارتباط صحیح صنعت با دانشگاه و بالعکس می باشد؛ درحالیکه با هم افزایی بین جامعه دانشگاهی و صنعتی و افزایش ریسک پذیری و تقویت منابع مادی به موفقیت های چشمگیری دست پیدا می کنیم.

عرب باغی با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار دولت قرار دارد اما این حمایت ها باید عملی و کافی باشد تا شاهد تحول در کشور باشیم، خاطرنشان کرد: ادامه حیات ما در گرو توجه به علم و توان اجرایی جوانان ایرانی است و تنها راه بهره مندی از توان دانش و تخصص داخل، جلوگیری از عوام فریبی و شعارگرایی و تقویت انگیزه شرکت های دانش بنیان و فناور می باشد.

حضور ۱۶۰ شرکت در گردهمایی شرکت های دانش بنیان و فناور ارس

دبیر گردهمایی بزرگ شرکت های دانش بنیان وفناور نیز در این آیین با اشاره به استقبال شرکت های فعال در حوزه فناوری برای حضور در این گردهمایی گفت:۱۶۰ شرکت دانش بنیان و فناور امروز در این گردهمایی حضور یافته اند.



خالقی با اشاره به حضور فناوران از استان های شمال غرب کشور در این گردهمایی خاطرنشان کرد: امروز میزبان فناوران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان در ارس هستیم.

وی اکوسیستم ارس را فضایی مناسب برای فعالیت شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود:منطقه آزاد ارس اکوسیستم کاملی برای جذب، تجاری سازی و صادرات است که ویژگی منحصر به فردی در نوع خود به حساب می آید.

وی، این گردهمایی را فرصتی مغتنم برای آشنایی فعالان عرصه فناوری با بخش های مختلف سرمایه گذاری درارس دانست و خاطرنشان کرد: شیوه نامه حمایتی ارس از شرکت های فناور به همت مدیرعامل منطقه آزاد ارس و مدیران این مجموعه بود که امروز در این خصوص مشاوره های مورد نیاز نیز انجام می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: