جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی بر صادرات کالاهای تولیدی استان با استاندارد‌های لازم به خارج به ویژه جمهوری آذربایجان تاکید کرد و گفت: صادرات کالای بی‌کیفیت از تبریز ممنوع است و به عنوان استاندار با این موضوع برخود می‌کنم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس،اسماعیل جبارزاده امشب در نشست تبیین دستاوردهای سفر مقامات استان آذربایجان‌شرقی به جمهوری آذربایجان در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز، در جمع مسئولان و خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ارتباطات تاریخی و قدیمی که با کشور آذربایجان داشته‌ایم و نیز بنا به برخی سیاست‌های گذشته روابط ما به سردی رفته بود و در اولین دیداری که با مسئول آذربایجانی در تبریز داشتیم، وی گفت که 6 سال است به تبریز سفر نکرده و مسئول دیگری نیز گفت که 7 سال است روابط ما با ایران سرد شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیشترین تعاملات و مشترکات را با جمهوری آذربایجان داریم و عقل و منطق نیز حکم می‌کند که در گام اول ارتباطات کشوری باشد که اشتراکات زیادی با آن داریم و از سوی دیگر رئیس جمهور روحانی نیز در مدت دو سال 4 بار با رئیس جمهور این کشور دیدار داشته که بی‌سابقه است و نشانگر تمایل برای توسعه ارتباطات فی‌مابین است.

وی یادآور شد: اراده کلان در راس دولت تدبیر و امید به سمت توسعه ارتباطات بیشتر با جمهوری آذربایجان است و ما نیز اظهار تمایل داریم که به کشور آذربایجان سفر کنیم.

وی افزود: فرصتی کم نظیر نصیب استان شده و در حالت کلان کشوری نیز بهترین کار این است که استان‌های همجوار مسئول روابط با کشورهای همسایه باشد و بار سنگین توسعه روابط تجاری، اقتصادی و علمی بر عهده آذربایجان‌شرقی است و با توجه به ظرفیت خاص در استان می‌توانیم در زمینه تحقق اراده ریاست جمهوری ایفای نقش کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شخص رئیس جمهور آذربایجان در ملاقات شخصی ارادت قلبی به رئیس جمهور و مقام معظم رهبری را بیان کرد و علاقمندی خود به توسعه روابط با ایران را به صورت بی‌حد و مرز اعلام کرد.

وی یادآور شد: تمایل برای درمان بیماران و حضور در بازارهای قفقاز و آسیای میانه و همکاری‌های مشترک مورد تاکید رئیس جمهور آذربایجان بود و تشکیل کمیسیون مشترک میان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و تشکیل کمیسیون مشترک در تبریز می‌تواند تاثیرات اجرایی مطلوبی را داشته باشد.

جبارزاده خاطرنشان کرد: نشست‌های دوره‌ای مشترک ایران ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود که این دیدارها ما بین وزرای امور خارجه است و پیشنهاد کردیم که یکی از این نشست‌های مشترک در تبریز برگزار شود.

جبارزاده، روابط تبریز- باکو را سیاست اقتصادی برد - برد برای طرفین دانست و گفت: دراین راستا هیچ کس و هیچ فعال اقتصادی حق ندارد از آذربایجان شرقی و به نام تبریز کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد به جمهوری آذربایجان صادرکند و اگر چنین موضوعی مشاهده شود مسئول گمرک به شدت مواخذه خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: وزارت صنایع جمهوری آذربایجان نیز آماده است تا همراهی‌های لازم را داشته باشند و در این میان اعضای اتاق بازرگانی تبریز باید آمادگی خوبی برای تشکیل و حضور در کمیسیون‌های مشترک را داشته باشند و اگر این کمیسیون‌ها به خوبی برگزار شود می‌توانیم کمیسیون‌های کشورهای دیگر همجوار را در تبریز داشته باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طرف‌های جمهوری آذربایجان علاقه‌مند ایجاد بازار تبریز در باکو بودند، اظهار داشت: به دلیل مشکلات به وجود آمده در روسیه هم اکنون تجار و فعالان اقتصادی حوزه قفقاز از جمله گرجستان و اوکراین نیازهای خود را از بازارهای آذربایجان تامین می‌کنند که در این بازار باید آذربایجان شرقی نقش خود را ایفا کند.

وی با اشاره به دیدار با مسئولان حوادث غیرمترقبه در جمهوری آذربایجان گفت: ستاد حوادث غیرمترقبه در این کشور دارای جایگاه برجسته است و در این ستاد کل کشور آذربایجان به صورت آنلاین رصد می‌شود و جنگل‌هایی که احتمال آتش سوزی هست دوربین نصب می‌شود و تجربه خوبی است که در استان نیز می‌توانیم این تجربه را به کار ببندیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شرایط فعلی فرصتی مهم برای کشور و استان است که نباید از آن غفلت کنیم و اگر امروز از توسعه روابط و فرصت ایجاد شده استفاده نکنیم تنها توجیه ما ناتوانی خواهد بود و در این میان بخش خصوصی وظیفه مهمی بر عهده دارند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: