جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
عجب شیر ما - امروزه اینترنت به عنوان جزئی از زندگی مردم محسوب می‌شود و با افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند، اینترنت جایگاه بالاتری پیدا کرده است. جوانان هر روز برنامه‌های جدیدی را در کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌های خود نصب می‌کنند که بسیاری از این برنامه‌ها برای کارکردن نیازمند اینترنت است.
استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی نیز تنها با اتصال به اینترنت امکان‌پذیر است و تعداد بالای استفاده‌کنندگان از این شبکه‌ها باعث شده تا نیاز مردم به اینترنت روز به روز بیشتر شود. در این راستا همه چیز بر پایه اینترنت و رایانه شکل می‌گیرد  و  ایران نیز در راه گذر از دنیای قدیم به دنیای دیجیتالی امروز است. در واقع می‌توان گفت، دنیای امروز دنیای رایانه و فن آوری اطلاعات است. بسیاری از دانشمندان قرن حاضر را عصر ارتباطات و اطلاعات می‌نامند. زیرا در این روزگار فرضیه دهکده جهانی تحقق پیدا کرده است و اهمیت رایانه در زندگی انسان‌ها پررنگ تر از همیشه شده است چرا که همه مردم در زندگی روزانه خود با روش‌های مختلفی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت، نقش رایانه در زندگی امروز آنقدر پر رنگ شده که کودکی که با رایانه آشنا نباشد مانند گردشگری است که دریک کشورخارجی، زبان آن را نداند و برای هرچیزی یا هرکاری ازدیگران کمک بخواهد.
با این تفاسیر می‌توان گفت، رایانه تقریباً روی کارتمامی افراد جامعه تاثیر گذاشته و در مشاغل گوناگون و حتی درتجارت نیز مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده ای که آنقدر گسترده هست تا بازار خوبی برای کسب و کار ایجاد کند. در واقع می‌توان گفت این روزها دنیای رایانه به دنیای تجارت وصل شده است. شرکت های مختلف کامپیوتری که به تولید انواع و اقسام رایانه‌ها و لب تاب‌ها می‌پردازند و برند های مختلفی که در این راه وارد بازار می‌شوند، نشانه خوبی برای اثبات این ماجر است. شرکت های تولید نرم افزار و لوازم جانبی کامپیوتر نیز در دنیای امروز بسیار سود ده هستند و هر روز هزاران نرم افزار و قطعات جانبی کامپیوتر تولید و به بازارهای مختلف دنیا عرضه می‌شود. در این میان اینترنت و دنیای مجازی نیز توانسته جای خود را هم زندگی روزمره مردم پررنگ کند و هم در اقتصاد و تجارت.ایران نیز به عنوان کشوری در حال توسعه از این روند مستثنی نیست و اینترنت زیرپوستی به زندگی روزمره و اقتصادی مردم وارد شده است.
 زیرساخت‌ها دراینترنت نقش مهمی ایفا می‌کنند، به عنوان مثال فیبرنوری یکی از همین زیرساخت‌ها به شمار می‌رود. به طور قطع  پهنای باند، باند ثابت این نوع سرویس‌ها ، مشکل زیر ساخت و مبحث تقسیم پهنای باند میان جمعیتی فراتر از حد معمول و درخواست مازاد بر ظرفیت و محدودیت بر این امر تأثیرگذار بوده و متاسفانه نبود نظارت کافی در این مورد شاید یکی از مشکلات اینترنت شهرستان به شمار رود.
در هر حال نمی توان منکر این امر شد که چه در ایران و چه در جهان، استفاده از اینترنت باعث گشایش در حوزه‌های مختلف شده است. اینترنت به دلیل ارتباط سریع و آسانی که ایجاد می‌کند دریافت خدمات را آسانتر کرده است و از شدت هزینه‌ها نیز کاسته است هرچند شرکت‌های خدمات‌ دهنده در زمینه اینترنت سود سرشاری از افزایش کاربران اینترنت می‌برند.
مشترکان اینترنت پرسرعت مخابرات شهرستان عجب‌شیر از سرعت پایین و لاک پشتی آن به شدت گله‌مند هستند و همواره سرعت کم اینترنت در این شهر از معضلات کاربران به شمار می‌آید. قطعی‌های مکرر اینترنت پرسرعت مخابرات نیر باعث شده است که بسیاری از کاربران از این وضعیت ناراضی باشند و خواستار رسیدگی به این مشکل شوند. شماری از کاربران اینترنت مخابرات با بیان اینکه سرعت اینترنت در این شهرستان بسیار پایین است و یا در بعضی مواقع به طور کامل قطع می‌شود.
جوانان شهرستان عجب‌شیر در این هیاهوی پیشرفت نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی و شبکه‌های مجازی، نیاز زیادی به استفاده از اینترنت و بهره‌مندی از اینترنت با سرعت بالا دارند که متاسفانه به خوبی از آن بهره‌مند نیستند و می‌طلبد که مسئولان عزمی جدی برای تامین این نیاز به حق مردم داشته باشند.
متأسفانه سرعت پایین اینترنت در بازکردن سایت و یا دانلود کردن فایلها مشکلات بسیاری  را برای کاربران و مشترکین اینترنت ماهانه پدید آورده است و نوسانات عدیده در این زمینه که هیچگونه همخوانی با سرعت خریداری شده ندارد، خود موجبات نارضایتی افراد بسیاری را فراهم ساخته است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد استقبال مردم عجب‌شیر از اینترنت در این شهرستان در مقایسه با سایر شهرهای استان در جایگاه بالاتری قرار دارد، متأسفانه به دلیل ضعف در زیر ساخت‌های شبکه، این افراد باید برای بهره‌مندی از خدمات نامطلوب و همیشه در تلاطم اینترنت و خطوط تلفن همراه، باز هم باید چندین ماه در صف‌های چند کیلومتری بهره‌مندی از شبکه جهانی اینترنت باشند تا برای دست‌یافتن به همین شبکه اینترنتی که اکثرا در کما بوده و باید برای سلامتیش دعا و خواستار بیداری مسئولان از خواب ناز خرگوشی بود، کماکان در انتظار باشند و در رویاهای خود از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.
یکی از معضلاتی که شهروندان عجب‌شیری این روزها با آن مواجه هستند معضل اینترنت پر سرعت است، متاسفانه عدم دریافت اینترنت پرسرعت خطوط ایرانسل در نقاط مختلف شهرستان عجب‌شیر موجی از نارضایتی‌ها را ایجاد کرده است. شبکه مخابراتی نسل سوم یا ۳G حجم بسیار وسیع‌تری از اطلاعات را منتقل می‌کند، به نحوی که با این تکنولوژی می‌توان به اینترنت پرسرعت بر روی تلفن های همراه دست یافت و از مزایای آن استفاده کرد اما در عجب‌شیر نه تنها این شبکه ساپورت نمی شود بلکه سرعت پایین اینترنت خطوط ایرانسل در نقاط مختلف شهرستان ، باعث نارضایتی مردم شده است.
شهروندان عجب‌شیر منتظر نشان H ،۳ G یا H+بر روی صفحه موبایل خود و همچنین استفاده از امکانات نسل جدید اینترنت پرسرعت 3G می‌باشند و انگار شهروندان عجب‌شیری باید حالا حالاها در انتظار این نوع از نسل اینترنت پرسرعت بنشینند. از طرفی این شهرستان همیشه شهر فرهنگی را به یدک می‌کشد،  ورد زبان و نقل مجلس بعضی‌ها است. بنابراین این سوال مطرح است که  آیا  شایسته است در شهر فرهنگی، سرعت اینترنت باعث رنجش خاطر مردم آن شهرستان شود ؟
البته ناگفته نماند وضعیت اینترنت پرسرعت ADSL در شهرستان عجب‌شیر هم حال و روز خوشی ندارد، به طوری که کاربران اینترنتی در کافی نت‌ها را با سرعت کم کلافه کرده است و این قصه این روزهای شهرعجب‌شیر است. لازم است در اینجا یاد آور شوم در پی انتقادی که به یکی از شورای شهر شهرستان  از این وضعیت داشتم ایشان مصرانه بیان داشتند در شهرستان عجب‌شیر H+ وجود دارد، یا من سواد اینترنتی ندارم و یا اینکه ایشان از این سرویس بهره مندند. به هر حال قضاوت  آن را به اذهان مردم شریف شهرستان می‌سپارم و امیدوارمH+  را علاوه برگوشی ایشان در گوشی سایرهمشهریان عزیز هم شاهد باشیم.
 امید است با چاره اندیشی در این زمینه شرایط لازم برای مشترکین فراهم آید تا از اینترنتی پرسرعت و بدون نقص بهره‌مند شوند و شایسته است دستگاه های نظارتی استان با ورود به عرصه و بررسی مشکلات موجود از تضییع حقوق کاربران جلوگیری نموده و با ارائه  راهکارهایی برای این مشکل به حقوق مشترکین دراین زمینه احترام بگذارند.

برچسب ها: اینترنت ، پر سرعت ، عجب شیر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: