پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
عجب شیر ما - معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه با بیان اینکه روند اجرای برجام تقریبا شروع شده و طرفین روند اجرای اقدامات لازم را آغاز کرده‌اند، گفت: تصور می‌کنیم که تا حدود 2 ماه دیگر به مرحله‌ای برسیم که برجام به طور کامل اجرایی شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به سؤالی در مورد روند اجرایی شدن برجام و زمان برداشته شدن تحریم‌های یکجانبه کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: روند اجرایی شدن برجام تقریباً شروع شده و طرفین روند اجرایی اقدامات لازم را در این خصوص آغاز کرده‌اند.

رئیس ستاد پیگیری برجام در ایران درباره چگونگی پیگیری روند اجرایی برنامه جامع اقدام مشترک در کشورمان و انتظاراتی که از طرف‌های مقابل در این خصوص می‌رود نیز افزود: ما طبق جدول زمانی که پیش رو داریم، تصور می‌کنیم که تا حدود 2 ماه دیگر به مرحله‌ای برسیم که برجام به طور کامل اجرایی شود و از طرف مقابل با توجه به اجرای تعهدات، تحریم‌ها برداشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، عراقچی همچنین مهمترین اولویت دستگاه دیپلماسی کشورمان بعد از به نتیجه رسیدن برجام و برداشته شدن تحریم‌ها را نیز تشریح کرد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه گفت: مهمترین اولویت طبیعتاً تکمیل مراحل اجرای برجام و بعد از آن مشارکت فعال جمهوری اسلامی در حل مشکلات و مسائل منطقه است.

وی یادآور شد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، منطقه ما دچار چالش‌های بسیار متعددی است و مسلم است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز باید با یک نگاه راهبردی به موضوعات منطقه بپردازد.

عراقچی ضمن تأکید بر اینکه مشکلات منطقه در اولویت دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را نیز یکی دیگر از اولویت‌های مهم دستگاه دیپلماسی کشورمان دانست.

رئیس ستاد پیگیری برجام در ایران تصریح کرد: در مسئله اقتصاد مقاومتی به خصوص بعد از اجرای برجام که موانع بر سر راه برداشته خواهد شد، وظیفه وزارت امور خارجه است که در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کرده و به پیشرفت کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی کمک کند.

برچسب ها: عباس عراقجی ، جارجی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: