جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان جزو مهاجر فرست‌ترین استان‌های کشور است گفت: نرخ بیکاری در این استان 7.7 درصد است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، میراحد حسینی در حاشیه دیدار تشکیل‌های کارگری با وزیر کار ،ر در تبریز وجه تمایز آذربایجان شرقی با سایر استان‌ها را دارا بودن جمعیت فرهیخته و کارآفرین این استان ذکر کرد.

وی گفت: یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت فعال و یک‌میلیون و 200 هزار نفر جمعیت شاغل در این استان وجود دارد که 30 درصد در بخش کشاورزی، 40 درصد در بخش صنعت و 38 درصد در خدمات مشغول به خدمت و فعالیت هستند.

وی استان آذربایجان‌شرقی را جزو استان‌های مهاجر فرست ذکر کرد و گفت: نرخ بیکاری در این استان 7.7 درصد بوده و این استان جزو مهاجر فرست‌ترین استان‌های کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت کاهش مشکلات شرکت‌های تعاونی اظهار داشت: کمیته تخصصی تعاون در این استان تشکیل یافته و با پیگیری‌های صورت گرفته تعاونی‌های مشکل‌دار از 60 تعاونی به 11 تعاونی رسیده است.

حسینی در مورد تسهیلات دریافت شده طی سال گذشته و سه‌ماهه اول سال جاری خاطرنشان کرد: سال گذشته 125 میلیارد تومان و سه‌ماهه اول امسال 43 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون و 537 میلیارد تومان طی سال گذشته و 120 میلیارد تومان طی سه‌ماهه اول امسال توسط بانک کارآفرین پرداخت‌ شده است.

کمترین تنش کارگری کشور در تبریز

کریم صادق‌زاده دبیرخانه کارگر استان آذربایجان‌شرقی نیز به خبرنگار فارس در تبریز استان آذربایجان‌شرقی را جزو استان‌هایی دانست که تنش کارگری کمتری در آن وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر 653 هزار کارگر بیمه و 141 هزار بیمه بازنشسته و مستمری‌بگیر در این استان وجود دارد و امیدواریم با حمایت‌های همه‌جانبه مشکلات جامعه کارگری حل‌وفصل شود.

صادق‌زاده در ادامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تشکیل فراکسیون بازنشستگان، افزایش عیدی بازنشستگان به‌عنوان هدیه رئیس‌جمهور، برطرف کردن مشکلات صندوق بیمه آینده‌ساز کارگران و تأکید بر شفاف‌سازی فعالیت‌های آن، ارتقاء عملکرد بیمارستان تأمین اجتماعی و ... را از جمله مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد.

برچسب ها: تعاون ، تبریز ، احد حسینی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: