شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
استاندار آذربایجان شرقی :
عجب شیر ما - استاندارآذربایجان شرقی با بیان این که نسبت به سلامت مردم و کاهش آلودگی هوا صد درصد حساسیت داریم، گفت: بخش عمده ای ازآلودگی هوا ناشی ازتردد خودروهای فرسوده است و نباید به این خودروها اجازه تردد داده شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استانداری ، اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان، با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا، افزود: تشخیص استانداردهای لازم دراین زمینه برعهده اداره کل حمل و نقل و پلیس راهنمایی و رانندگی است.
وی با اشاره به نوسازی 60 درصد از خودروهای نفت کش استان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود ارایه تسهیلات دراین زمینه، بخشی از خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج نشده و درحال تردد هستند.
جبارزاده تاکید کرد: تردد خودروهای فرسوده به ویژه خودروهای حمل مواد سوختی که سن آنها بالاتر از سن مجاز فرسودگی است خیانت در حق مردم است.
استاندارآذربایجان شرقی درادامه با اشاره به هوای ناسالم استان در نیمه دوم سال 92، اظهار داشت: فراموش نکرده ایم که در اثرآلودگی هوا، چه خساراتی از نظر بهداشتی به مردم وارد شد و بخش های مختلف استان متحمل ضرر و زیان اقتصادی شدند.
جبارزاده گفت: این شرایط در سایه تلاش و همت تمام اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوا به ویژه تلاشگران صنعت نفت استان و همکاری همه دستگاه ها حاصل شده است.
وی از پالایشگاه تبریز به خاطر اقدامات این شرکت در جهت کاهش آلودگی هوا قدردانی کرد و گفت: تولید بنزین یورو 4 و کاهش گوگرد گازوئیل از جمله اقدامات مثبت پالایشگاه تبریز بوده است.
استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان سالم ترین و بهداشتی ترین شهر ایران برای زندگی از سوی سازمان بهداشت جهانی، گفت: باید تلاش کنیم تا این عنوان برای همیشه حفظ شود.
وی با بیان این که بخش عمده این ماموریت برعهده کارگروه کاهش آلودگی هوای استان است، افزود: دراین کارگروه باید نگاه علمی حاکم بوده و نظر متخصصین به جای نظرات شخصی شیوه عمل قرارگیرد.
جبارزاده با تاکید براین که دستورالعمل های کاهش آلودگی هوا برای همه دستگاه ها لازم الاجراست، افزود: باید در همه شهرستان ها ستادی با عنوان پایش آلودگی هوا تشکیل شده و متناسب با شرایط اعلامی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست میزان آلودگی هوا کنترل شود.
وی همچنین براطلاع رسانی از وضعیت آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: مساله آلودگی هوا ارتباط مستقیم با سلامتی مردم دارد و هرگونه مشکل دراین زمینه باید اطلاع رسانی شود.
استاندارآذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری تبریز تاکید کرد و گفت: اعتباری که دولت یازدهم به پروژه قطارشهری تبریز اختصاص داده بی سابقه است.
وی همچنین براهمیت طرح های ترافیکی به ویژه طرح زوج و فرد در شهر تبریز تاکید کرد و از شورای شهر تبریز خواست با نگاهی جدی تری به این طرح، تدابیر لازم در خصوص اجرای آن را اتخاذ کند.
جبارزاده همچنین بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز در جهت رفاه و آسایش مردم، تسریع دراجرای طرح کنترل هوشمند ترافیک تبریز، نظارت بر مراکز معاینه فنی خودرو و برخورد با افراد خاطی و مراکز غیرمجاز، نظارت بر سرویس مدارس و حمایت از واحدهای تولید خودروهای حمل و نقل عمومی تاکید کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هم دراین جلسه ازافزایش روزهای پاک و کاهش روزهای ناپاک استان درسال 93 و نیمه اول سال 94 نسبت به سال 92 خبر داد و اظهارداشت: در سال جاری به دلیل پدیده گرد و غبار تنها با یک روز خیلی ناسالم مواجه بودیم.
حمید قاسمی برلزوم اعمال معاینه فنی کلیه خودروهای دولتی، خدماتی و شخصی از 15 آبان سال جاری تاکید کرد و افزود: دراین ارتباط نظارت ویژه شهرداری برای جلوگیری ازآلودگی های ناشی از پسماند سوزی درتمام شهر با اولویت غرب و جنوب تبریز ضروری به نظر می رسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، رییس پلیس راهوراستان، مدیرعامل پالایشگاه تبریز، مدیرکل پخش فرآورده های نفتی استان و معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز دراین نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا ارایه کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: