چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
دبیر تشکیلات خانه کارگر تبریز:
عجب شیر ما - دبیر تشکیلات خانه کارگر تبریز تعداد بازنشستگان مستمری‌بگیر تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی را 141 هزار نفر خواند و گفت: در حال حاضر 452 هزار نفر کارگر بیمه شده در استان فعالیت دارند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، کریم صادق‌زاده در بازدید مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان‌شرقی از خانه کارگر تبریز، با استقبال از انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با بانک توسعه تعاون اظهار داشت: در حال حاضر 452 هزار نفر کارگر بیمه شده در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند که از این تعداد 165 هزار نفر عضو خانه کارگر تبریز هستند.

وی تعداد بازنشستگان مستمری‌بگیر تامین اجتماعی استان را 141 هزار نفر خواند و گفت: خانه کارگر تبریز خود را موظف به ارائه خدمات به این قشر می‌داند.

دبیر خانه کارگر تبریز انعقاد تفاهم‌نامه با بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از کارگران را امری ارزشمند خواند و افزود: بی‌تردید با اتخاذ سیاست‌های صحیح امکان همکاری پایدار بین بانک توسعه تعاون و خانه کارگر استان محقق می‌شود.

صادق‌زاده اضافه کرد: تامین بخشی از هزینه‌های درمانی، تحصیلی، ازدواج، خرید مسکن و غیره از جمله مواردی است که می‌توان در قالب این تفاهم نامه عملیاتی کرد.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد قشر کارگری استان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، اذعان داشت: پرداخت تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه می‌تواند گره‌گشای بخشی از مشکلات این قشر زحمت‌کش باشد.

غفور اصغررضایی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار اظهار داشت: خانه‌کارگر از دیرباز به عنوان یکی از نهادهای مدنی مورد توجه کارگران و تلاشگران عرصه کار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش خانه کارگر در رفع مشکلات صنفی این قشر اظهار داشت: بانک توسعه تعاون به عنوان بانکی 100 درصد دولتی و توسعه ای بر خود وظیفه می داند تا زمینه های حمایتی از کارگران استان را به مرحله اجرا درآورد.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس صندوق قرض الحسنه بانک توسعه تعاون افزود: این صندوق در راستای ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه در استان تاسیس شده است و تلاش دارد تا ضمن جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه زمینه حمایت و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را فراهم آورد.

رضایی با اشاره به استقبال خوب مشتریان این بانک از حساب‌های قرض‌الحسنه اذعان داشت: قرض‌الحسنه سنتی مقدس و ارزشمند است که مورد تاکید دین مبین اسلام نیز است به همین دلیل بانک توسعه تعاون سیاست‌های خود را در راستای ترویج این سنت حسنه توسعه داده است.

وی در ادامه از آمادگی این بانک برای انعقاد تفاهمنامه همکاری با تشکل‌های صنفی کارگری استان از جمله خانه کارگر تبریز خبر داد و افزود: در صورت انعقاد تفاهمنامه اعضای این تشکل‌ها با معرفی‌نامه تشکل‌های صنفی می‌توانند به راحتی از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند گردند.

برچسب ها: صادق زاده ، بانک ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: