جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر:
عجب شیر ما - عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: قابل قبول نیست که یک فارغ‌التحصیل ریاضی در پایان تحصیلات خود از رشته‌ای که در آن تحصیل کرده شرمسار و سر افکنده باشد و این در حالی است که نیازمند تحول در زمینه آموزش‌های ریاضی هستیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علی رضایی پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش ملی ریاضی در دانشگاه پیام نور تبریز بر ضرورت کاریابی لازم برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی در کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه عدم اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی یکی از مشکلات مهم این رشته است، گفت: هر چند بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی یک مسئله فراگیر است اما این مسئله در میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی و حتی در سطح دکتری نیز وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر یادآور شد: قابل قبول نیست که یک فارغ التحصیل ریاضی در پایان تحصیلات خود از رشته‌ای که در آن تحصیل کرده شرمسار و سر افکنده باشد و این در حالی است که نیازمند تحول در زمینه آموزش‌های ریاضی هستیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه امیرکبیر به این نتیجه رسیده‌ایم که باید فارغ از برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه‌ای برنامه‌ریزی کنیم و علوم مبتنی بر آموزش‌های نوین و کاربردی را ارائه دهیم.

رضایی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که بتوانیم برای ارائه آموزش‌های لازم مبتنی بر ثروت‌افزایی برنامه‌ریزی کنیم چرا که امروز نحوه آموزش علوم و خروجی‌ها متفاوت شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: باید در همایش‌های اینچنینی در کنار مسائل علمی به موضوعات روز و نحوه اقتصادی کردن علوم ریاضی نیز توجه کنیم.

وی تصریح کرد: ناچار هستیم که در زمینه کاربردی و تجاری کردن علوم ریاضی و علوم دیگر وارد کار شویم و این در حالی است که آموزش عالی کشور هم مقاله علمی می‌خواهد و هم علوم کاربردی و اگر استادی نتواند مقالات به تعداد لازم را ارائه دهد به مشکل در ادامه کار برخورد خواهد کرد.

رضایی عنوان کرد: در حال حاضر شرکت‌های معتبر خارجی به دنبال این هستند که دانشجویان برتر را جذب کنند و دانشجویانی که فرآیند تجاری‌سازی را رعایت کرده‌اند در رتبه جذب بالاتر قرار دارند.

وی یادآور شد: همایش‌ها و حرکت‌های علمی در جهان امروز با حمایت مالی شرکت‌های بزرگ اقتصادی برگزار می‌شوند و آنان به دنبال تامین نیازهای علمی این شرکت‌ها هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: