جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
عجب شیر ما - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بحران آب در حال حاضر یک بحران جهانی است و مختص یک کشور نمی باشد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهری در جلسه مشترک با هیئت بلند پایه اقتصادی ایالت زاکسن جمهوری فدرال آلمان و مدیران اجرایی سازمان جهادکشاورزی و تشکلهای کشاورزی و اقتصادی استان، ضمن خیرمقدم به دکتر توماس اشمیت وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان و هیئت همراه و با اعلام این مطلب گفت: همه بشریت وظیفه دارند که از منابع خدادادی به درستی استفاده کنند. وی افزود: شرایط در ایران و استان آذربایجان شرقی برای سرمایه گذاری در خصوص چگونگی استفاده از منابع آبی برای تولید محصولات گلخانه ای آماده است.

مهری با اشاره به سرمایه گذاری یک شرکت هلندی در تولید 50 هزار هکتار محصولات گلخانه ای در استان آذربایجان شرقی، گفت: فاز اول این سرمایه گذاری در 13 هکتار آماده بهره برداری است ما در تمامی زمینه ها از جمله در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی، کشاورزی حفاظتی، صنایع و... آمادگی خود را جهت همکاریهای مشترک اعلام می داریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خاطر نشان کرد: جهت سرمایه گذاری شرکت های آلمانی در آذربایجان شرقی از نظر اداری تمام زیر ساختها برای سرمایه گذاری مشترک آماده می باشد.

وی گفت: زمینه همکاری دو استان آذربایجان شرقی و ایالت زاکسن می تواند در کاربرد صحیح سموم آفت کش، یافته های جدید گیاه پزشکی، آموزش کوتاه مدت کارشناسان، تولید و عرضه گیاهان داروئی از طریق فن آوریهای نوین، توسعه آبیاری میکرو در سطح و زیر خاک، افزایش میکرو و تولید محصولات زراعی گندم، جو، ذرت و دانه های روغنی با بهره گیری از فناوری های جدید (تکنولوژی بذر وماشین آلات کشاورزی) با استفاده از تجربه جمهوری فدرال آلمان در ساخت ادوات و تجهیزات در حوزه کشاورزی حفاظتی و فرآوری و تکمیل زنجیره تولید مثمر ثمر واقع شود.

مهری در پایان سخنان خود با اشاره به استفاده از تجربه کشور آلمان در آشنائی با آخرین تکنولوژی ساخت گلخانه ها، طرح های اولویت دار در بخش کشاورزی استان را پروار بندی گوساله و بره، پرورش ماهی، طرح تلفیقی پرورش کرم ابریشم وکشت یونجه، پرورش ماهی قزل آلا در حاشیه رود ارس، پرورش مرغ مادر جهت تولید تخم مرغ نطفه دار گوشتی، پرورش گاو شیری با کشت علوفه، پرورش کرم ابریشم و پایانه صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد.
برچسب ها: بحران ، آب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: