جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: فرهنگ و هنر خط مقدم سند تدبیر و توسعه ی فرهنگ استان است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، "داود بهبودی" در جلسه‌ی شورای اداری، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی محور عملیاتی و برنامه‌ریزی سال 95 است، اظهار کرد: اقدامات دو سال اخیر استان در سند تدبیر و توسعه در آذربایجان‌شرقی نسخه عملیاتی برای اقتصادی مقاومتی بوده و این مسیر باید تداوم یابد .

 

وی نقش اهالی فرهنگ و هنر را در تحقق اهداف این اقتصاد بسیار مهم دانست و گفت: این قشر از جامعه با تقویت اقتصاد فرهنگ و ترویج فرهنگ اقتصاد ‌و همچنین همراهی و همکاری با مسئولان می توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند .

 

بهبودی گفت: متولیان فرهنگی جامعه و فعالان این حوزه باید با هدف گذاری و برنامه‌ریزی عالمانه و اجرای دقیق، تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گیرند؛ چرا که این فرصت؛ فرصت مغتنمی است که اصحاب فرهنگ و هنر نقش طلایی خویش را بر عهده گرفته و حضور فعالی در تبیین جایگاه اقتصاد فرهنگ و فرهنگ اقتصاد داشته باشند.

 

وی ایجاد اشتغال برای جوانان را دغدغه ی اصلی بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته 80 درصد اشتغال در بخش خدمات است که بخش عمده ی آن را مشاغل فرهنگی تشکیل می‌دهند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود نیروی انسانی تحصیل كرده در كشور ابراز امیدواری كرد كه با پا گرفتن و رونق تولید در فضای پسابرجام بتوانیم استفاده موثری از این نیروی جوان تحصیل كرده داشته باشیم .

 

بهبودی بر لزوم کاهش تصدی‌گری دولت در بخش فرهنگ تاکید کرد و افزود: باید بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر فعال باشد و توان و ظرفیت خود را به آنجایی برساند که کلیه امور مربوطه را بتوان با آسودگی خیال واگذار کرد .

 

وی ادامه داد: قابلیت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در بدنه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی و بخش خصوصی استان وجود دارد  و کاهش تصدی گری دولت در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و سیاست‌گذاری و نظارت به جای آن باید مدنظر مسئولان این حوزه باشد.

 

وی تاکید کرد: عرصه فعالیتهای فرهنگی باید به شکل انعطاف پذیر، چابک و پاسخگو اداره شود.

 

در این نشست از مدیران موفق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل شد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: