پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: سند تدبیر و توسعه‌ی استان نمونه عینی اقدام و عمل در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی است و برنامه های ارائه شده در هسته‌ی کلیدی فرهنگ در این سند نیز تقویت کننده اقتصاد فرهنگ است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، "علی اکبر صفی پور" در جلسه‌ی شورای اداری، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و اینکه رسالت ما امروز اقدام و عمل است، یادآور شد: هنر و ادب موثرترین ابزار برای فرهنگ سازی است و اقتصاد مقاومتی هم از این مقوله مستثنی نیست و در این راستا، این اداره کل از همه امکانات، ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود خود در جهت تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده خواهد کرد.

 

صفی پور با اشاره به تدوین سند تدبیر و توسعه‌ی استان و نقش شاخص‌های فرهنگی و هنری در آن و اینکه این شاخص‌ها در آذربایجان‌شرقی رشد کرده و در کنار آن در دو سال گذشته بودجه خوبی براساس تلاش و پیگیری، جذب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است، گفت: در تدوین سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی 10 هسته کلیدی وجود دارد که یک هسته آن مربوط به حوزه فرهنگ و هنر است و برای ترویج و توسعه فرهنگ بومی و محلی پیش بینی شده و این نشان دهنده‌ی نگرش مثبت مدیران ارشد استان به حوزه‌ی فرهنگ و هنر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در هسته‌ی کلیدی فرهنگ در سند تدبیر و توسعه‌ی استان، تصریح کرد: این بخش شامل 16 پروژه است که تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و تهیه و تدوین اساسنامه‌ی این بنیاد و همچنین تدوین و اجرای جشنواره‌‌های بین المللی فرهنگی و هنری و در نهایت تاسیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان در سال 94 از برنامه‌های شاخص آن می باشد.

 

وی گفت برنامه های مطرح شده در این طرح بیش از 70 درصد پیشرفت داشته و جایگاه فعلی فرهنگ و هنر استان مرهون تلاش های همکاران و اهالی فرهنگ و هنر استان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی از برنامه‌های شاخص اجرا شده در سال 94، اظهار کرد: برگزاری موفق نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه قرآن کریم، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، جشنواره فرهنگی هنری احیای دریاچه  ارومیه، جشنواره سراسری آواها و نواهای قرآنی ترنم آسمانی، جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآن و دهها برنامه‌ی دیگر گویای فعالیت بی وقفه ی مسوولان و هنرمندان استان است.

 

صفی پور، با اشاره به سطح بالای کیفی برنامه‌های اداره‌ی کل در طول سال گذشته عنوان کرد: در سال پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه بار در برنامه‌های این اداره کل که با سطح ملی و بین المللی برگزار شد، حضور یافت که این امر خود نشان دهنده ی سطح بالای برنامه ها از لحاظ کیفی است.

 

وی در ادامه  با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه حضور برای همه هنرمندان، گفت:  ارتباط مستمر و تاثیرگذار با اصحاب فرهگ و هنر اصلی ترین رویکرد این اداره کل است، چراکه فعالیت‌های این اداره‌ی کل با همراهی هنرمندان  و اصحاب فضل و فرهنگ معنی می یابد.

 

در این جلسه مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها به بیان نقاط قوت و همچنین طرح‌های پیشنهادی خود در حوزه‌ی فرهنگ و هنر پرداختند و از مدیران موفق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل شد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: