يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: ۱۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
عجب شیر پرس - فرماندار گراش با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری انتخابات با شکوه و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای، گفت: اصل بی طرفی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به هیچ عنوان نباید خدشه دار شود و باید برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمود طاهرزاده، در جلسه آموزشی و توجیهی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای که با حضور بخشداران، اعضای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات برگزار شد اظهار داشت: قانون فصل الخطاب همه عوامل و دست اندرکاران چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و نمایندگان فرماندار باید به صورت ویژه و با تسلط بر شرح وظایف خود به این مهم توجه کنند.وی با اشاره به اینکه نماینده فرماندار در انتخابات نقش محوری در شعب اخذ رای دارد،اضافه کرد: برابر قانون در انتخابات پیش رو اصل بر بی طرفی است و نمایندگان فرماندار حق حضور در ستادهای انتخاباتی و یا تبلیغ برای هیچ کاندیدایی را ندارند.
فرماندار گراش با بیان اینکه حضور پرشور و حداکثری مردم می‌تواند باعث افزایش اقتدار سیاسی کشور در مجامع جهانی و بین‌المللی شود، گفت: دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب فعالیت تبلیغاتی خود را برای ترغیب مردم به عدم مشارکت در این رویداد ملی آغاز کرده‌اند و با سیاه نمایی و دروغ قصد دارند حضور مردم را در این عرصه کم اهمیت و بی‌فایده نشان دهند.
او با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، افزود: شهید جمهور یک الگوی موفق در تراز انقلاب اسلامی برای نظام بود که رضایت خداوند و مردم را به همه چیز ترجیح می‌داد
طاهرزاده با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تهدیدات و نقشه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد، اضافه کرد: حضور پرشکوه مردم با بصیرت ایران اسلامی در پای صندوق‌های رای، تداوم مسیر خدمت و تکمیل کننده تشییع میلیونی شهدای خدمت خواهد بود.
فرماندار گراش در ادامه به اهمیت چهار راهبرد مد نظر رهبر معظم انقلاب در برگزاری انتخابات تاکید نمود و عنوان کرد: ضرورت تحقق چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مورد تاکید ما است.
طاهرزاده اضافه کرد: تمام مجریان و عوامل انتخابات باید تعامل، هماهنگی و هم افزایی با عوامل هیات نظارت و بازرسی داشته باشند تا انتخابات بدون نقص برگزار شود.
فرماندار گراش گفت: ۳۹ شعبه اخذ رای در شهرستان پیش بینی شده است که ۱۵ شعبه روستایی و ۲۴ شعبه شهری است و از این تعداد ۳۱ شعبه ثابت و ۸ شعبه دیگر سیار خواهد بود.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان گراش افزود: بیش از ۳۷ هزار نفر در شهرستان گراش واجد شرایط رای دادن هستند که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوند و بیش از هزار نفر از عوامل اجرایی و بازرسی حضور دارند.
در بخش دیگری از جلسه رئیس هیات نظارت بر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان گراش، اظهار داشت: اعضای هیات نظارت و تمام عوامل اجرایی و اعضای ستادهای انتخابات باید به گونه‌ای عمل کنند که انتخابات در چهار مولفه مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت به صورت جدی دنبال شود تا شاهد انتخاباتی پرشور و باحضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای برای شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری باشیم.
محمد هاشم درویشی با بیان اینکه حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات یک وظیفه ملی و از مهمترین وظایف تک تک ما است، اظهار داشت: تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات یک وظیفه همگانی است و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات هر فرد با هرگونه ظرفیت و توانایی که دارد شهروندان را به تاثیرگذاری و مشارکت در سرنوشت خودشان ترغیب کند.
در ادامه جلسه فرمانده انتظامی گراش امنیت انتخابات را خط قرمز پلیس دانست و گفت: نیروی انتظامی همراه و همگام با هیات اجرای و نظارت بر انتخابات برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند.
سرهنگ کرامت کریمی با بیان اینکه انتخابات هشتم تیرماه رویداد بسیار مهمی برای کشور است، افزود: برابر فرمایش رهبری چهار مؤلفه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت از اهمیت بالایی در انتخابات برخوردار هستند و نیروی انتظامی این افتخار را دارد که به عنوان متولی نظم و امنیت انتخابات، این ماموریت خطیر و حساس را به انجام برساند.
در نشست آموزشی - توجیهی نمایندگان فرماندار و کاربران فناوری اطلاعات شعب انتخابات در گراش، عوامل اجرایی با فرآیندهای روز رای‌گیری از جمله تکمیل و ارسال صورتجلسه آغازین، احراز هویت رای دهندگان و تکمیل و ارسال صورتجلسه پایانی آشنا شدند.

برچسب ها: نظام ، انقلاب ، قانونمند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: