پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
تبریز؛
عجب شیر ما - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از مطالعه احداث خط آهن تبریز ـ بازرگان ـ قارص ترکیه خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، اخلاقی، با تاکید بر اینکه در سال 94 بیش از 5 هزار واحد مسکن مهر تحویل شهروندان شده است، اظهار داشت: در طول سال 94 نزدیک به 42 پروژه با بیش از 105 میلیارد تومان در حوزه راه‌سازی در شهرهای مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

وی در تشریح جزئیات بیشتر عملکرد این اداره کل و با اشاره به اینکه در سطح استان 235 کیلومتر آزادراه، 439 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 42 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 725 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 569 کیلومتر راه روستایی وجود دارد، افزود: در سال 94 توانستیم نزدیک 42 پروژه با بیش از 105 میلیارد تومان در حوزه راهسازی در شهرهای مختلف استان را به بهره‌برداری برسانیم که بخش زیادی از این افتتاحیه‌ها در دهه فجر روی داد.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: در طول سالی که گذشت 10 پروژه ساخت بزرگراه به طول 600 کیلومتر در دست احداث داشتیم که بیش از 50 کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت.

اخلاقی از 245 پروژه ساخت، بهسازی، آسفالت و روکش آسفالت راه‌های روستایی در سال ‌94 خبر داد و افزود: این راه‌ها به طول یک هزار و 200 کیلومتر و با یک هزار و 250 میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات ملی و استانی در دست اجرا است که از این میان تعدادی در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: 52 طرح از این 245 پروژه با 350 میلیارد ریال به طول 180 کیلومتر از راه‌های روستایی بهسازی و آسفالت شده است و 100 کیلومتر نیز در قالب 28 طرح با اعتبار 150 میلیارد ریال لکه‌گیری و روکش مجدد شده است.

اخلاقی اضافه کرد: در طول سال پیش 11 هزار تن قیر رایگان در استان از طریق معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی تامین شده که حدود 5 هزار تن از آن با ضوابط مشخص به شهرداری‌های استان و 6 هزار تن نیز برای روکش آسفالت راه‌های روستایی اختصاص یافت.

وی سپس درباره راه‌های استان نیز توضیح داد: از ابتدای سال در سطح راه‌های استان 219 کیلومتر روکش آسفالت و یک میلیون و 245 هزار متر مربع عملیات لکه‌گیری انجام شد که بیش از 356 هزار تن آسفالت برای این دو عملیات مصرف شد.

اخلاقی، مبلغ قراردادهای انجام عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت‌ها را بیش از یک هزار و 460 میلیارد ریال دانست و افزود: بیش از 700 میلیارد ریال از این مبلغ هزینه شده‌است.

وی گفت: اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان‌شرقی توافق نهایی برای امضای قرارداد احداث آزادراه تبریز ـ مرند ـ بازرگان نیز به عنوان اولین پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خارجی با 65 درصد آورده سرمایه‌گذار خارجی و 35 درصد دولتی نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل در سال 94 بود که در صورت امضا قرار است طی 5 سال ساخته شود و 18 سال بهره‌برداری این پروژه به سرانجام برسد.

اخلاقی از مطالعه احداث خط آهن تبریز- بازرگان - قارص ترکیه در سال 94 خبر داد و افزود: پیشنهاد اختصاص فاینانس خارجی برای این پروژه و دریافت مجوز برای برنامه‌ریزی در این پروژه نیز از دیگر اقدامات ما در سال‌جاری است.

وی اضافه کرد: روند تکمیل راه آهن تبریز- میانه نیز از دیگر اقدامات این اداره است که تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ است و برای خرید ریل آن از هندوستان اقدام شده و وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکره برای خرید آن است.


برچسب ها: قطار ، تبریز ، ترکیه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: