سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
عجب شیر ما - رقیب سوسیال دموکرات هیلاری کلینتون در رقابت های درون حزبی سه گانه ای که دیروز شنبه در سه ایالت «واشنگتن»، «آلاسکا» و «هاوایی» برگزار شد، پیروزی را از آن خود کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، نتیجه حاصل از شمارش ۸۸ درصد از آراء انتخاباتی در رقابت درون حزبی دموکرات ها که دیروز شنبه در ایالت هاوایی برگزار شد، نشان از برتری قاطع برنی ساندرز نامزد سوسیال دموکرات بر حریف قَدر و با سابقه ای چون هیلاری کلینتون دارد.

البته ایالت هاوایی با ۲۵ هیات انتخاباتی تنها ایالتی نیست که در فاصله دو روز گذشته به ساندرز روی خوش نشان داده و وی در این فاصله زمانی پیروزی در میدان انتخاباتی دو ایالت واشنگتن و آلاسکا را نیز با اختلاف ۵۰ درصدی نسبت به رقیب کهنه کار از آن خود کرد.

پیروزی ساندرز در رقابت های سه گانه دیروز تاثیر مثبتی بر روحیه هواداران وی خواهد داشت به ویژه آنکه حزب دموکرات که پیشتر به بهانه حفظ انسجام درونی خواهان کناره گیری وی از دور رقابت ها بود، از این پس راه را برای جولان دادن وی باز می کند تا رونق بیشتری به بازار انتخابات آمریکا بدهد.

با این حال، هیلاری همچنان با برخورداری از حمایت ۱۲۳۴ هیات انتخاباتی بر ساندرز که تنها ۹۵۶ هیات انتخاباتی را با خود همراه کرده، برتری دارد و اگر در این میان شمار هیات های انتخاباتی ویژه را در محاسبات خود لحاظ کنیم، هیلاری به نسبت ۱۷۰۳ به ۹۵۶ از ساندرز پیش است و شانس بیشتری برای تبدیل شدن به نامزد نهایی حزب دموکرات برای حضور در مقابل حریف جمهوریخواه در رقابت نهایی ۸ نوامبر دارد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: