جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
دبیر سومین جشنواره تئاتر خیابانی ارس:
عجب شیر ما - دبیر سومین جشنواره تئاتر خیابانی ارس فرهنگ و هنر را موجب رشد اقتصادی و توسعه منطقه آزاد ارس عنوان کرد.
به گزارش عجب شیرما به نقل از مهر، ابراهیم نصیری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: به واسطه فرهنگ می آموزیم که داشته های خود را حفظ کنیم و  بر اساس همین تعریف استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری در منطقه آزاد ارس بسیار اهمیت دارد.

مدیر فرهنگی، آموزشی و هنری منطقه آزاد ارس با بیان اینکه جامعه فاقد فرهنگ، موجب هدر رفت سرمایه و اقتصاد می شود، یادآور شد:  تمامی کشورهای پیشرفته به این نتیجه رسیده اند که هر توفیق اقتصادی به واسطه توجه به رویکردهای فرهنگی میسر می شود.

وی توفیقات اقتصادی را در گرو تقویت و توجه به فرهنگ و هنر عنوان کرده و افزود: منطقه آزاد ارس و  پتانسیل های موجود در آن فرصت بسیار مغتنم و مناسبی است تا تلفیقی از هنر، اقتصاد، صنعت، تجارت و گردشگری در این منطقه به نمایش گذاشته شود.

نصیری برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری چون جشنواره های فصلی، هنری و ادبی ارس را در همین راستا عنوان و تصریح کرد: هنر تئاتر وقتی در خدمت معرفی آداب و رسوم و همچنین ظرفیت های مختلف منطقه ای قرار می گیرد، زمینه و موقعیت مناسبی را جهت جذب گردشگر و در نهایت توسعه اقتصادی و تجاری منطقه فراهم می سازد.

دبیر سومین جشنواره تئاتر خیابانی ارس در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: جشنواره تئاتر خیابانی ارس با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس و انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی از ۲۴ تا ۲۸ اسفند ۹۴ و با هدف معرفی آیین ها و سنن دیرین این منطقه و نیز توجه به ظرفیت های متنوع فرهنگی، هنری، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی منطقه ارس برگزار می شود.

برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، ارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: