جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد؛
عجب شیر ما - اصلاح قوانین بازار سرمایه می تواند به رشد و پویایی این بازار و رونق آن کمک کند و باعث می شود سرمایه گذاران جدید به خصوص سرمایه گذاران خارجی به رغبت بیشتری وارد بازار سهام شوند.
اصلاح قوانین بازار سرمایه می تواند به رشد و پویایی این بازار و رونق آن کمک کند و باعث می شود سرمایه گذاران جدید به خصوص سرمایه گذاران خارجی به رغبت بیشتری وارد بازار سهام شوند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از سنا، محمد علی احمدزاده اصل، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر در خصوص اصلاح قوانین بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازنگری در این قوانین می تواند باعث رشد و پویایی بازار شود، گفت: بازبینی قوانین می تواند برخی محدودیت های غیرساختاری را برطرف کند و با رفع چنین محدودیت هایی بازار به پویایی لازم می رسد.
وی با اشاره به اینکه بازبینی قوانین بازار سرمایه باید متناسب با نیازهای روز جامعه و سیاست ها و برنامه های کلی اقتصاد باشد، افزود: باید قوانین بازار سرمایه را برای ورود سرمایه گذاران خارجی با توجه به رفع تحریم ها بازبینی کرد.
احمدزاده اصل با تاکید بر اینکه با رفع تحریم ها و آغاز برجام فضای اقتصادی جدیدی در کشور ایجاد می شود که باعث باز شدن درهای بازارسرمایه به روی سرمایه گذاران خارجی خواهد بود، ادامه داد: فضای باز اقتصادی نیازمند تسهیل قوانین و اصلاح قانون سرمایه گذاری خارجی در بورس است تا این گروه از سهامداران برای ورود به بازار سرمایه ایران ترغیب شوند.
وی با تاکید بر اینکه باید شیوه های جدیدی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی طراحی کرد، گفت: در قوانین فعلی محدودیت ها و ممنوعیت هایی برای ورود سرمایه گذاران خارجی وجود دارد که در برخی موارد نیازمند اصلاح است.
وی معتقد است بازبینی در قوانین باعث شفاف تر شدن بازار سرمایه برای ورود سرمایه گذاران جدید می شود.
احمدزاده اصل با تاکید بر اینکه در اصلاح قوانین بازار سرمایه باید به بحث نظارتی نگاه ویژه ای داشت، گفت: در بررسی قوانین بازار سرمایه ، به قوانینی برخورد می کنیم که به درستی اجرا نمی شود ، به نظر می رسد در اجرای برخی مقررات نظارت قوی وجود ندارد و این موضوع باعث بروز تخلفات سهوی یا عمدی می شود.
برچسب ها: بورس ، بازارسرمایه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: